Roskilde festival | Analyse | 12 i karakter

Indledning
Roskilde festival er nordens største festival samt næst størst i Europa. På Roskilde festival er det ikke kun musik, man kan høre, men der ville også være mulighed, for at komme til forskellige events og boder.

Første gang Roskilde Festival blev afholdt var i 1971, derefter er det blevet holdt hvert år sidst i juni start juli på Roskilde dyreskueplads. 30.000 mennesker arbejder frivilligt.

Roskilde Festival er en nonprofitorganisation, da alt overskud, går til kulturelle formål - humanitært og velgørende arbejde over hele verden.

Indholdsfortegnelse
Indledning 2

Opgave 1 2
- Identificer Roskilde Festivals konkurrenter 2

Opgave 2 3
- Redegør for Roskilde Festivals vision/mission og værdier. 3

Opgave 3 4
- Vurder, ud fra en sammenlignende analyse af SMUK FEST om de to musikfestivaller bygger på samme visioner og værdier. 4

Opgave 4 5
- Analyser Roskilde Festivals konkurrence/generiske strategiske muligheder. 5

Kilder: 6

Uddrag
Generisk konkurrence
I den generiske konkurrence ville jeg se på andre små live musik oplevelser.

I Køge har vi Hugos kælder, som er et lille hyggeligt værtshus, hvor man f.eks. kan komme ned efter fyraften, og få en noget af drikke til noget god klassisk musik målgruppe 25-70 år

Cafe O´Flanagans er en cafe, som efter klokken 22:00 bliver til en lille bar for en lidt yngre målgruppe 18-45 år, det igen samme koncept det et sted, hvor man samles og høre noget musik i en lille skala forhold til Roskilde festival

Budget konkurrence
Har jeg råd til at købe en billet til 2.250 kr. for at tage på festival.

Da Roskilde festival har en gennemsnitalder på 24 år, har jeg valgt at tage udgangspunkt i, hvad en 24-årige har af budget.

En 24-årige som er flyttet hjemmefra, bor med tre roomies og læser på DTU som bygningsingeniør, hans eneste indkomst er SU, som er på 6.321 før skat om måneden.

Det vil altså sige, at han skal spare op i lang tid, da han også skal betale for bolig, mad og varme.

Det ville derfor være en stor udgift for ham, men det vil være muligt, hvis der bliver lavet en opsparing, hvor han kan spare op på.

---

Værdier
Roskilde festival har valgt at fokusere på udvikling gennem forandring, på den måde at de vil lave hver festival til noget specielt

så selv dem der har været der i mange år, vil opleve en ny side af Roskilde festival næste år. Roskilde festival har valgt, at dem som arbejder på pladsen, er frivillige, det er en af deres helt store kerne værdier.

Roskilde festival har alle deres år, prøvet at gøre sig selv mere miljø korrekte på den måde ,at de ville være en af de førende inden for bæredygtige festivaller.

En af Roskildes festivals helt store kerne værdier er, at der skal være plads til alle, det ville altså sige om du er sort, hvid, biseksuel, monoseksuel osv. ville du kunne føle dig tilpas.

Mission
Roskilde festivals mission er at støtte kulturelle formål - humanitært og velgørende arbejde over hele verden med et særligt fokus på børn og unge.

Måden de har gjort det på er, at hele deres overskud er gået til støtte af ting som de nævnte ovenover.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu