Roskilde Festival | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
1. Redegør for kort for virksomheden ”Roskildefestivalen” og deres serviceprodukt.
2. Udvælg og beskriv et eller flere segmenter, som Roskildefestivalen kan rette deres markedsføring mod i 2017.
3. Analyser Roskildefestivalens promotion.
4. Diskuter og vurder hvilke parameter, der har størst indflydelse på dine beskrevne segment(er)s køb af billetter til Roskildefestivalen. (30%)

Uddrag
I dette afsnit vil jeg komme ind på kommunikation modellen som har til formål og vise hvilke anstrengelser der kan forkommen ved kommunikationsindsatsen og hvordan budskabet kan blive opfattet forkert. Endvidere vil forklare deres Usp og Esp samt forklare om deres promotion strategi og til sidst komme ind på Roskilde Festivals promotion former.

Kommunikationsmodel:

Roskilde festival ønsker at formidle deres budsbak omkring at have en fest med hinanden, med god kvaltiet, kreativitet og sikkerhed. Budskabet bliver bragt til live under festivalen hvor der både er store koncerter men også forskellige læge boder hvor man kan gå hen hvis man har slået sig.

Roskilde festivals budskab ønskes at vises på en bestemt måde, nemlig at det er et sted for venner og familie.

Der fortages en kodning af budskabet. Reklamens opsætning og indhold udgør nu budskabet i den form, afsenderen ønsker at kode det, og Roskilde festival vælger de medier, der skal anvendes til at formidle budskabet videre til modtageren.

Hvordan modtageren opfatter, dvs. afkoder, budskabet afhænger i højgrad af dennes personlighed og baggrund. Det kommer an på hvor modtageren er fra og det formodes at påvirke, hvordan reklamer bliver opfattet. Ved medievalget har Roskilde festival foretaget et valg af modtagergruppe for deres budskab og kan på denne måde få en vis indflydelse på afkodningen.

Modtagerens respons på de forskellige reklamer afhænger af, hvordan de afkoder budskabet. Hvis folk fra Roskilde festival reagere på de annoncer og andre reklamer kan det resultere i forskellige blogindlæg som kan medfører både god og dårlig omtale for Roskilde festival.

Formidling af såvel budskabet som modtagerens respons herpå kan blive forvansket af støj. Ved støj i kommunikationen forstås forstyrrelser, som afsenderen eller modtageren ikke har taget højde for.

Det kan være at folk ser det som et sted hvor du bare er for at drikke dig stiv i stedet for et sted hvor man kan være sammen med vennerne og høre fede koncerter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu