Restaurant Ilden | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indledning
Restaurant Ilden er en kæde som serverer buffet som vi kender det. Lige pt er de bosat i Købehavn, Roskilde, Odense og Næstved. I restaurantkæden Ilden vægtes kvaliteten højt, og det medfører jo nogle forventninger og krav til leverandøre.

Når man som kunde træder ind i restauranten, vil man opdage det klassiske look Ilden benytter sig af. Ved hjælp af træ og duften af grillen som gnistrer i baggrunden, ønsker de at skabe en hyggelig og tryg stemning.

Især duften af grillen som griller de 15 forskellige varianter af kød som de tilbyder, har en stor effekt på stemningen.

Ilden promoverer primært deres restaurant online. Ved hjælp af Facebook laver de konkurrencer hvor familien kan vinde en middag. En anden strategi som de gør brug af, er de såkaldte ”influensers”.

Her tilbyder de influenserne et sponsorat i bytte for reklamation til alle deres følgere. Da målgruppen for Ilden primært er familie, vælger de med omhu hvilke influenser de ønsker at sponsorere.

Indholdsfortegnelse
Forside____________________________________1

Indholdsfortegnelse_________________________2

Indledning_________________________________3

Disposition_________________________________4

Analyse__________________________________5-6

Vurdering__________________________________7

Diskussion/Konklusion_______________________8

Uddrag
I Tyskland anvender man sig meget af restauranter og cafeer. Man inviterer ikke venner og familie hjem, men i stedet ud at spise eller drikke. Derfor ville Ilden være en oplagt mulighed, hvis man skulle invitere på middag.

De er også mere bekvemt ved bare at gå lige til sagen og ikke alt for meget small talk. De vil ikke forstyrres og er ikke fan af ventetid

så her er Ildens koncept med buffet ideal, da man kan tage det i eget tempo. I Danmark er vi mere vant til at tage ud for at få en hyggelig aften med vedkommende, man er i selskab med.

Sådan fungerer det ikke helt i Tyskland. Det er ikke nødvendigt for dem at lære hinanden at kende på det personlige, så længe de bare har det godt sammen.

Man er villig til at bruge penge på restauranter og generelt bare det at tage i byen. I og med at økonomien er stigende i landet, vil flere have den nødvendige økonomi til at kunne gå oftere ud at spise, så derfor stiger markedet.

Et emne vi alle efterhånden er blevet gjort opmærksom på, er miljøet og alt det med økologi. Og det skulle undre mig hvis de ikke også var det i Tyskland.

Derfor går flere over til at spise økologisk og nogle sågar bliver veganere. Som buffetkæde burde det ikke være noget større problem, da man tilbyder både økologisk og andet. Der er derfor noget for enhver smag.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu