Indholdsfortegnelse
Krav til løsningen:
● Beskrivelse af problemet og løsningen
● Hvilke kunder henvender sådan en restaurant sig til, og hvordan kan en hjemmeside hjælpe restauranten og dens kunder?
● Hvordan kan en database bruges til at administrer bordbestillingerne?
● Forklar udvalgte dele af kodningen af hjemmesiden.

Mål:
● Hvilke interaktionsdesign-valg har I foretaget?
● Hvor innovativ er jeres løsning?

AIDA markedsføringsmodel
- Attention:
- Interest:
- Desire:
- Action:

Minerva modellen
- Tradition - det rosa segment
- Tradition (rosa):

Uddrag
Problemet er at denne her resturant ikke har en hjemmeside. Det medfører så at kunderne ikke får mulighed for at se hvad de har på deres menukort, og hvis kunderne ikke får mulighed til at se hvad de har, så vil de nok vælge en anden restaurant fremfor denne.

Derudover så kan de heller ikke bestille bord sådan så at de har et bord reserveret i forvejen, inden de ankommer til destinationen.

Løsning er så som vores formål er, at kunne lave en hjemmeside til denne her restaurant, hvor der er et menukort over ugens menu, så kan kunderne få mindre besvær til at danne sig et billede af restaurantens menu, men at de så kan vælge imellem hvilken restaurant der har bedst mad på menuen.

Med det har vi også løsning med en side, hvor man kan booke et bord, så man har et bord på forhånd.

---

Ønsker du f.eks. at ændre tekstfarven på samtlige links på din hjemmeside, kan det gøres ved at ved at rette farven ét sted i CSS filen.

Er din side kun opbygget i HTML skal du rette farve-koden manuelt i samtlige filer på din hjemmeside.

Består dit website af fem sider ville dette ikke være det store problem, men prøv så at forestil dig en hjemmeside med flere hundrede sider.

Med CSS er det altså muligt at styre hele designet fra en enkelt fil. Samtidig giver CSS en lang række grafiske muligheder som ikke er mulige at lave kun ved brug af HTML. CSS er ligesom HTML opbygget af tags.