Indledning
Voksne mennesker er nu til dags ikke så gode til at passe på sig selv, og derfor ikke komme til lægen i tide.

Derfor har Kræftens Bekæmpelse lavet to kampagnefilm ’’Red din fars dag’’ og ’’Red din fars dag part 2’’ . Kampagnefilmenes hensigt er at man skal passe på sig selv og komme afsted til lægen i tide, inden at det er for sent.

I disse to kampagner er der lagt meget fokus på fædre, da det oftest er mænd, som ikke er så gode til at passe på sig selv. I kampagnefilmene er ’’vores fædre’’ vores helte.

Det er dem som altid kommer os til undsætning, vores alle sammes privatchauffør og meget mere.

Kræftens bekæmpelse reklamerer derfor i deres kampagnefilm med nogle kort, som fortæller at de skal gå til lægen, hvis de oplever et af de syv tegn på kræft.

Uddrag
Der er i alt 32 scener i kampagnefilmen, som danner en sekvens. Hver scene varer ca. 5 sekunder. de Dette er en informerende og narrativ reklame, da den informerer os om nyttig viden, giver gode råd og fortæller os en lille historie og handling.

Den første scene starter meget dramatisk ud. Her ved man ligesom at det omhandler noget meget seriøst og alvorligt. I denne scene bliver fædrene fremstillet som helte, da de i filmen har valgt at benytte en brandmand.

Det de prøver at fortælle os med brandmanden er, at fædre kan klare alt og derfor er ’’hverdagens helte’’.

Det de prøver at vise med at fædre er en privat chauffør, teknologiske genier, hjælpsomme gør det selv guder og hæveautomater, er at børn har brug for sine forældre og derfor skal de især være opmærksomme på de syv tegn på kræft.

I scenen hvor faren henter drengen om aftenen, viser at faren vil gøre alt for ham . Faren og sønnen står i forgrunden og i mellemgrunden har vi det røde skilt og i baggrunden har en tog eller busstation.

Det er aften og der er derfor meget mørke farver. Men en farve som især fanger ens blik er det røde skilt. Det røde skilt kan symbolisere mange ting.

Det kan blandt andet symbolisere liv og stærke følelser. I dette tilfælde er der mange følelser, da det lidt handler om liv og død. Derudover kan man også betegne den røde farve, som en signalfarve.