Analyse af Red din fars dag | Kræftens Bekæmpelse

Indledning
Teksten omhandler på nogle punkter en del om kræft. Det er noget alle frygter, og det er et mareridt, som desværre for nogle bliver en realitet ind i mellem.

Det er ofte mændene, og ikke kvinderne, det bliver en realitet for. Det skyldes, at alt for mange mænd tøver med at opsøge hjælp ved at gå til lægen, hvis de mærker én eller flere symptomer på kræft.

Det kan nogle gange ende i fatale konsekvenser og det er bl.a. derfor der er lavet sådan en kampagne, der omhandler det at miste sin far til kræft.

Videoerne blev udgivet i henholdsvis 2018 og 2019 op til fars dag d. 5. juni, og afsenderen er kræftens bekæmpelse, altså dem der har sammensat videoerne.

Uddrag
Næste er meddelelse (siger hvad), og her prøver afsenderen at sende en meddelelse om, at mænd skal besøge læge, hvis de oplever en af de 7 tegn på kræft.

Kræftens bekæmpelse henvender sig fædres børn og prøver at overbevise dem om, at sende et kort til deres far. Det betyder dermed også, at deres påstand er:

de skal sende et kort til deres far, der omhandler, at han skal gå til læge i forhold til kræft, og begrundelsen for det er: så kan vi alle blive ved med at udnytte vores fædre.

Hjemmel for det hele er følgende: hvis vores fædre går til lægen, så kan de blive ved med at hjælpe os. Dernæst er medie (hvilken kanal). Begge kampagnefilm er lagt ud på YouTube.

Det gør, at, de har mange emotionelle virkemidler via de levende billeder. I dag er internettet blevet et afgørende medie for reklamebranchen, ikke mindst fordi reklamerne kan målrettes meget præcist til bestemte målgrupper.

Modtager (til hvem) kan kobles til mediet idet, at deres målgruppe er unge, der har en far, som ikke nødvendigvis er opmærksom på de 7 tegn på kræft.

Målgruppe er unge i stedet for fædre, netop fordi de lytter til deres børn, men ikke Kræftens bekæmpelse, som de selv nævner.

Dermed er YouTube er godt medie, idet mange unge benytter sig af YouTube. Derimod hvis målgruppen var ældre mennesker, skulle de have sendt på Tv2-nyheder eller i en avis.

Sidst har vi effekt (hvilken effekt). Det skulle gerne være sådan, at videoerne har den effekt at forbrugerne begynder at købe flere kort, og sende dem til deres far for at minde dem om kræft.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu