Red din fars dag part 2 | Analyse | Kræftens bekæmpelse

Indledning
Selvom vi i Danmark har et af verdens bedste sundhedssektorer, er der alt for få mænd, der vælger at gå til lægen, hvilket kan resultere i, at flere bliver ramt af fx kræft.

I de senere år er der kommet mere fokus på problemet. Kræftens bekæmpelse har lavet forskellige kampagnefilm hvor formet er, at mænd skal være mere opmærksomme på deres heldbred.

De skal gå hurtigere til lægen bl.a. hvis de oplever et af de syv tegn på kræft. Kampagnefilmen ”Red din fars dag” er lavet af kræftens bekæmpelse, og den blev udgivet i 2018, og den er lavet i anledning af fars dag.

Den blev kommunikeret ud til målgruppen via sociale medier herunder YouTube. Filmens meddelelse er, at mænd skal blive bedre til at gå til lægen, hvis de oplever symptomer på kræft.

Kampagnefilmen henvender sig til ”hverdagens helte,” som mange unge har brug for, den er derfor målrettet fædre, men hvor børnene er i meget fokus.

Uddrag
Farverne er meget varme og lette i filmen, hvilket også afspejler det glade muntre humør i filmen. Perspektiverne er normale, når der filmes på personerne, men der bliver benyttet fugleperspektiv, når der filmes ned på drengen med boremaskine

da han er underlegen nu og ikke kan gøre det selv (0.45). Kampagnefilmen er bygget op omkring en masse korte indstillinger, som er med til at skabe spænding, og så at man er nødt til hele tiden at følge med som seer.

Der bliver benyttet montageklipning, da der bliver klippet mellem forskellige indstillinger, som supplerer hinanden for at beskrive de forskellige små historier.

Desuden bruges asynkron lyd igennem hele filmen, hvor der samtidigt bliver brugt voice over ind over. Baggrundslyden er meget helteagtigt i starten, men tager et skift til mere seriøs lyd, da faren er væk. Til sidst kommer den tilbage som en form for lettelses og helt lyd igen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu