Indledning
Kræft er en sygdom mange frygter. Ikke blot selv at blive ramt, men lige så meget at miste sine nærmeste. Mænd er, i modsætning til kvinder, ikke så gode til at opsøge en læge hvis de oplever symptomer

hvilket kan være rigtig farligt i, da kræft ikke er en sygdom man bare kan ignorere. Sygdommen kan sprede sig hurtigt og få alvorlige konsekvenser for både den syge og de pårørende.

Dette er netop hvad kampagnefilmene fra Kræftens Bekæmpelse, ”Red din fars dag” og ”Red din fars dag part 2” har fokus på.

Det handler altså ikke kun om manden, men om hans relationer til andre og hvordan de bliver påvirket. At miste sin far, søn eller ægtefælle.

Uddrag
Efter dette kommer der skift. Vi ser de samme scener igen, men med en mere trist og seriøs baggrundsmusik, og denne gang uden faren er til stede i klippene .

Dette skal give seeren et indblik i hvordan situationerne der bliver vist ville have været hvis man havde mistet sin far til kræft.

Her gøres også brug af appelformen logos, ved at benytte fakta i form af det voiceoveren siger, ”Faktisk har de højere dødelighed end kvinder, når det gælder kræft.” .

Til sidst skifter kampagnen igen tilbage til den gode stemning der var i starten. Faren er igen i klippene og den positive baggrundsmusik er tilbage.

Nu vises det at børnene afleverer deres far et fars dag kort fra kræftens bekæmpelse . Kortet får den betydning at det forklarer formålet med kampagnen, som er at få kendskab til de 7 tegn på kræft og at tage til lægen hvis man oplever et af disse tegn.

Derudover er budskabet for kampagnen også at man ikke skal tage noget, i dette tilfælde sin far, forgivet. Man er heldig at have ham, og man kan aldrig vide hvornår det er slut.