Rains | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Karakteriser virksomheden RAINS
2. Analyser RAINS’ interne forhold
3. Diskuter RAINS’ internationale distribution
4. Vurder RAINS’ fremtidige strategiske muligheder

Uddrag
For at diskutere RAINS’ internationale distribution byttes teori vedrørende distribution, herunder distributionskanaler, distributionsstrategi. Fordele og ulemper ved de førnævnte forhold vil blive diskuteret.

RAINS benytter sig af både direkte og indirekte distribution, de benytter direkte distribution når de distribuere deres produkter direkte til slutbrugeren via deres webshop. De benytter indirekte distribution i deres nationale og international-sammenhæng, da de har flere led i distributionskæden inden det når slutforbrugeren f.eks. en international forhandler.

På den anden side man kan også sige at de benytter direkte distribution i det internationale ved deres konceptbutikker i udlandet. De benytter til den internationale distribution indirekte eksport, da der er en ekstern distributør der tager sig af transporten.

Rains har til at hjælpe butikkerne med at etablere den rigtige in-store oplevelse stillet POS-materiale til rådighed. RAINS styrer kun 40% af deres egen distribution, da de har kinesiske produktionsagenter til at styre de resterende 60% af produktionen. På den ene side benytter de sig af en intensiv distribution strategi, da de forsøger at komme så bredt ud som muligt.

Men på den anden side benytter de selektiv distribution, da de gerne vil have flere egne butikker, så de sikre deres brand. Samtidigt mener de at de har nok forhandlere i Danmark, derudover vil de gerne være i High-End butikker, hvilket gør at de måske også gerne vil have den lidt eksklusive del med.

RAINS har valgt at lave Co-labs/samarbejde med andre brands, f.eks. i USA samarbejder de med sko-giganten Vans. De har forskellige kædeformer, de har deres egne konceptbutikker som er specialbutikker og så har de udvalgsbutikker som har varer inden for en bestemt kategori.

RAINS har valgt at åbne et salgskontor og showroom i Kina, som et led i ekspansionen på det asiatiske marked, med henblik på at honorere den store interesse der har været i Japan, Hong Kong og Singapore. Der er fordele og ulemper ved at distribuere på et internationalt marked.

Fordelene er at det potentielle marked er meget større og de bliver ikke begrænset af et lille hjemmemarked. Ulemperne er at de kulturelle forhold kan være anderledes og transporttiden er længere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu