Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for virksomheden Rains.
2. Analyser Rains’ interne forhold.
3. Analyser Rains’ vækst- og konkurrencestrategier.
5. Identificér en væsentlig udfordring for Rains. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.
Bilag 1:

Uddrag
Produktions- og handelsvirksomheden Rains inspirationskilde var de danske regnvejrsdage, som der i øvrigt er 121 af om året.

Idéen bag den veletablerede virksomhed er at lave moderigtigt regntøj og overtøj i stedet for det klassiske, der ellers er på markedet. Samtidig vil virksomheden skabe positive associationer til regnvejr gennem deres produkter.

Deres første lancering bestod af en poncho. Siden er flere produkter som regnjakker, regnfrakker, gummistøvler og tasker kommet til. Når produkterne bliver promoveret, ligges der især vægt på æstetikken og designet.

Produktions- og handelsvirksomheden er stærke på instagram, hvor de har omkring 311 tusinde følgere.

På Facebook er de ikke lige så stærke, men de følger alligevel godt med, da de har omkring 125.600 følgere på platformen. Her sørger de for at lægge ting op hver dag og gerne flere gange om dagen.

Grundlæggeren, Daniel Brix Hesselager, etablerede virksomheden i 2012, og Rains har vækstet lige siden.

Allerede første år havde produktion- og handelsvirksomheden en omsætning på 14 mio. kr. og et resultat før skat på 2 mio. kr.

I 2017 havde Rains en omsætning på 150 mio. kr. mens resultat før skat var 22 mio. kr. Omsætningen tjenes ind fra deres 2.500 forhandlere, der er fordelt i 25 lande.