Rains | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgaven
1. Redegør kort for virksomheden Rains. (husk fagbegreber)
2. Analyser købsadfærden ved køb af en regnjakke fra Rains.
3. Vurder hvilken konkurrencestrategi Rains anvender.

Uddrag
Rains er en danskejet virksomhed, som producerer forskellige slags produkter såsom tasker, overtøj, osv. Rains har et bredt og dybt sortiment der gør at de har en stor række forskellige produkter, de sælger til deres kunder der efterspørger det.

Det resulterer i at Rains befinder sig på B2C markedet, men også B2B eftersom de også sælger produkter til detailvirksomheder der sælger det i deres butik.

Rains har en høj kendskabsgrad, fordi der er mange som kender til deres produkter, men også at de ikke kun befinder sig i Danmark men også på det internationale marked.

Rains produkter omfatter den funktionelle kvalitet, eftersom man knytter sig til produktets funktion. Det kunne f.eks. være vandsøjletryk og materiale på regnjakken.

Rains befinder sig på et heterogent marked for i mange tilfælde køber kunderne efter præferencer til hvilke mærker som er bedst i form af kvalitet og andet.

---

I denne analyse er der analyseret på købsadfærden ved køb af en regnjakke fra Rains. Egobehovet er nået som især tager rolle i købet af en regnjakke fra Rains, fordi mennesket har brug for respekt og anerkendelse, det kunne være i sin omgangskreds, ved at bruge regnjakken som er lidt dyrere og moderigtig.

De sociale behov er med i spillet om at købe en regnjakke fra Rains, fordi man gerne vil have noget moderigtigt regntøj mens det er effektivt så man f.eks. kan lege med sine unger i haven selvom det regner.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu