Rains ApS | Afsætning Case | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Lav en kort virksomhedskarakteristik af Rains.

2. Redegør for Rains anvendelse af produktparameteren.

3. Lav en analyse af Rains interne forhold.
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Marketing:
- Salg og service:
- Men hvorfor skaber Rains værdi for kunderne ift. værdikæden?
- SW-analyse:

4. Diskuter følgende udsagn fra casen: “Det er vores ambition at eje mere af værdikæden og på længere sigt have færre agenter, dvs. flere egne butikker på flere markeder”. Hvilke argumenter ser du for og imod dette.

Uddrag
RAINS ApS er en danskejet virksomhed, som specialiserer sig i at lave tøj og tilbehør, som kan modstå regn. Rains blev grundlagt af Daniel Brix Hesselager i 2012 og ejes stadig af ham, Philip Lotko og Kenneth Davids.

Rains ApS er et produktionsfirma , der har videreudviklet den klassiske regnfrakke. De har diverse overtøj og tilbehør, inddelt i forskellige kategorier inde på deres hjemmeside til begge køn.

Rains har fokuseret på at udvikle det klassiske regntøj til noget mere nutidigt, og moderigtigt i forhold til den nuværende generation, og generelt alle aldersgrupper.

Rains producerer ikke kun overtøj, men også tasker og tilbehør. Deres målgruppe er meget bred, fordi alle har brug for regnfrakker, men hovedsageligt mennesker over 25 år.

Med dette sagt, er det vigtigt at inkludere at netop fordi de udvider produktsortimentet til også at omfatte tasker og tilbehør, forsøger de at tiltrække yngre forbrugere, så de ligesom udvider målgruppen.

De har adskillige butikker rundt i verden. Først og fremmest, har de en butik inde i København, og Paris, New York og London. Arkitekturen i Rains butikker er ikke overhovedet ikke tilfældigt.

Tværtimod, er det noget de i yderste grad går op i, da der bl.a tjekkes for et godt lys inde i butikken og at placeringen af interiør er perfekt.

Dette er fordi Rains vil skabe en oplevelse som bliver forbundet med deres mærke. De vil have at man skal gå ind og tænke “Wow!” fra start.

På denne måde, formår de også at holde deres autentiske brand og design. Rains’ slogan/motto er “drip drip drip”.

Dette - kombineret med firmanavnet - er en hyldest til det element, som Rains’ produkter er skabt til at beskytte køberen mod: regn. Det vises også inde på deres hjemmeside, hvori der er flere elementer, med skriften “drip,drip,drip” på.

---

Rains’ produkter er alle sammen langvarige produkter. Dette er de, da produkterne forbruges over en lang periode.

I forhold til jakker, bliver de nok udskiftet af kunderne hvert år eller to. Tasker - på den anden hånd - kan blive hos kunden i flere år uden at blive skiftet ud. Når produkterne så endelig bliver skiftet ud, kan der være forskellige grunde til det.

Det er gået af mode, forbrugeren mangler penge eller at produktet simpelthen bare gået i stykker. I forhold til dette, kan vi se på “Det basale produkt” (herunder funktionalitet/kvalitet).

Rains får alle deres varer produceret på fabrikker i Kina, som har mere end 15 års erfaring indenfor produktion af regntøj .

Hvis flere og flere meddeler at produkterne som de ejer går i stykker, kan dette have stor konsekvens for Rains’ image - og også selve fabrikken.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu