Rains ApS | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Rains ApS................................................................................................................2
Virksomhedskarakteristik: ...................................................................................2
Rains vækst og konkurrencestrategier?.................................................................3
Forlæns vertikal integration .................................................................................... 3
Strategisk alliance..................................................................................................4
Markedspenetrering ....................................................................................................4
Markedsudvikling ......................................................................................................... 5
Diskuter følgende udsagn - Rains produkter er dagligvarer?....................................5
Væsentlig udfordring - hvordan kan de forbedre? .................................................. 5

Uddrag
En anden anvendt vækststrategi er Strategi Alliance dette kan ses i og med at de har indgået samarbejdsaftaler med forskellige virksomheder, en af disse er f.eks. Mads Nørgaard de har indgået aftale med, dette har de gjort fordi det er en af de mest populære mærker på hjemmemarkedet og også et meget populært mærke på de internationale markeder.

Denne vækststrategi udføres når man ej selv har kompetence på et givent marked og dette er tilfældet hvis Rains kommer fx ind på et helt nyt marked i Holland og ikke ved markedens typiske tendenser er, dette kan samarbejdspartneren hjælpe en i gang med, og de kan dermed fokusere på de opgaver som Rains ikke er gode til på det givne marked.

Dette betyder at Creativ Company kan fokusere på deres kernekompetence nemlig og sælge minimalistisk regntøj som passer ind til den modefulde skandinaviske garderobe.

De har også samarbejdet med Vans og Wood Wood8 man kan se en typisk tendens her med deres samarbejdspartnere og det er de udbyder nogenlunde til samme målgruppe og de til den modebevidste forbruger.

De komplementære kompetencer kommer også i brug her og dette gør så Rains og det eksterne firma kan fokusere 100% på deres kernekompetence.

Konsekvensen ved undgåelse af samarbejde ved indtrængelse er at hvis man kommer ind på et nyt marked helt alene, uden kendskab af markedets typiske tendenser, så er det farligt og kan skabe øget risiko for nedgang i virksomheden i og med at virksomheden ikke ved hvordan de skal tilpasse sig de nye markeder og hvordan deres købekultur er i det givne land.

Sammenhænget her er en del bedre end de andre, i hvert fald lever den 100% op til de krav som man har som diffrentiseringsvirksomhed dette foregår i og med at det skaber en bedre oplevelse for kunden og de tænker udelukkende kun på at forbedre virksomheden og efterleve kundernes behov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu