RAINS ApS | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden RAINS. 3
- Virksomhedskarakteristik 3
- De fire p’er 4

2. Analyser RAINS’ interne forhold. 6
- Værdikædeanalyse 6
- Delkonklusion 9
- SW-analyse 9

3. Diskuter RAINS’ internationale distribution 10

4. Vurder RAINS’ fremtidige strategiske muligheder 12
- Bilag 1: OT-analyse 13
- Bilag 2: TOWS-matrix 14
- Bilag 3: Model over Ansoffs vækstmatrice 15

Uddrag
RAINS ApS er en dansk regntøjsvirksomhed, der designer og sælger komfortabelt samt moderigtigt regntøj.

Virksomheden blev stiftet i 2012 af Daniel Brix Hesselager, som tidligere var den administrerende direktør. I dag er han medejer af virksomheden sammen med Kenneth Davids samt Philip Lotko.

Daniel Brix Hesselager var den administrerende direktør i virksomheden fra etableringen frem til august 2017, hvorefter Jan Stig Anderen overtog posten som den administrerende direktør.

Virksomhedens mission er at gøre RAINS til et globalt livsstilsmærke, hvorfor virksomheden har fået andre kompetencer ind i selskabet for at bringe dem videre.

Heraf var det bl.a. Jan Stig Andersen, som bidragede med sine internationale erfaringer samt erfaringer fra smykkebranchen.

Virksomhedens vision er at ”skabe produkter, som bidrager til den positive udendørsoplevelse. Kombineret med vores entusiasme for at skabe unikke

funktionelle og tidssvarende produkter, er vores tre vigtigste værdier: æstetik, funktionalitet og oplevelser.

”RAINS’ mål er at få flere egne butikker og gerne i partnerskab med kompetente partnere, så de lettere kan positionere og sikre deres brand.

Virksomhedens koncept bygger dermed på at videreudvikle og skabe en moderne version af den klassiske regnjakke.

RAINS er en produktionsvirksomhed, idet virksomheden producerer overtøj, accessoires samt tasker.

Virksomheden er et anpartsselskab og har på kort tid skabt en position som international markedsleder inden for moderigtigt regntøj samt accessoires.

---

Produkterne er repræsenteret i 24 lande verden over og forhandles af 4600 forhandlere samt i 104 shop-in-shops.

Derudover sælger virksomheden sine produkter gennem deres webshop samt konceptbutikker, hvoraf konceptbutikkerne er placeret i storbyer og er cityorienteret.

RAINS befinder sig på b2b og b2c markedet og har både direkte og indirekte distribution. Alle af virksomhedens produkter produceres i Kina.

60% af produktionen går direkte fra frabrikker til de enkelte distributører i verden, mens de resterende 40% fragtes til logistikcenteret i Aarhus, hvor den europæiske distribution varetages.

RAINS arbejder ude fra et N.O.O.S koncept, som betyder Never-Out-Of-Stock. Det vil sige, at virksomheden selv har forpligtet sig til at være lagerførende og gennemføre levering fra dag til dag på størstedelen af sortimentet.

I forhold til distributionsstrategien, har RAINS en selektiv distribution, hvor virksomheden opstiller nogle kriterier for deres distributører.

Virksomheden kræver, at deres produkter sælges i high-end butikker, som er trend- og modskabende.

Ligeledes skal det sælges i butikker, der forhandler andre brands, som RAINS vil sammenlignes med.

RAINS har opnået en høj internationaliseringsgrad med deres konceptbutikker på diverse markeder.

Virksomhedens markedsføring på de sociale medier har blandt andet bidraget til at internationalisere forbrugerpræferencerne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu