Rains ApS | Afsætning | Årsprøve

Indledning
Virksomheden Rains blev grundlagt i 2012 af Daniel Brix Hesselager og er i dag stadig ejet af ham, Philip Lotko og Kenneth Davids. Rains ApS er en produktionsvirksomhed, der videreudvikler den klassiske regnjakke. Virksomheden har hovedsæde i Aarhus og salgskontor samt showroom i København. Rains har en række konceptbutikker i både Aarhus, Paris, Melbourne og har senest lige åbnet endnu en butik i Antwerpen . Derudover bliver deres produkter forhandlet i 104 shop-in-shops og heraf er der omkring 4.600 forhandlere. Tøjmærket bliver f.eks. solgt på internetsider som Zalando, ASOS og Boozt.com. På deres hovedkontor i Aarhus er der 26 ansatte og det passer ligeledes på virksomhedens salgskontorer i New York, København og Shanghai. Virksomheden figurerer international markedsleder og befinder sig både på B2B- og B2C-markedet.

I år 2016 havde Rains et flot regnskab med et slutresultat på 19,9 mio. kr. efter skat og ledelsen erklærer sig tilfreds med årets udvikling .

Uddrag
Produktudvikling: Rains har for nylig ansat deres egen designer i Aarhus, som står for udvikling af nye produkter. Derudover har virksomheden tilføjet nye produktkategorier og skal til at produktudvikle overtøj, tasker og accessories. Virksomheden udgiver 2 kollektioner om året, som gør at de skal være gode til at produktudvikle.

Produktion: Rains’ produktion foregår umiddelbart kun i Kina, hvor man kan producere store mængder til en lav pris. Alle metervarer til produktionen bliver ligeledes købt i Kina. Dette kan være negativt for virksomheden, da materialer fra Kina ikke altid er i så høj kvalitet.

Marketing: Virksomheden markedsfører sig rigtig meget på de sociale medirer, herunder Instagram hvor de nuværende har 114.000 følgere. Derudover udgiver virksomheden årligt 2 magasiner, hvor der vises regnvejrsbilleder der er med til at understrege æstetikken i tøjet.

Salg og service: Virksomheden har omkring 4.600 forhandlere samt 104 shop-in-shops. I Danmark bliver Rains f.eks. solgt i Magasin, som er det største stormagasin og dette giver dem god mulighed for promovering af deres produkt. Salget af deres produkter foregår ikke kun i Danmark, men i hele verden og derfor figurerer virksomheden internationalt. Virksomheden vil gerne yde en god leveringsservice og derfor har de skabt N.O.O.S-konceptet (Never-Out-Of-Stock).

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!