Indledning
Merrild Kaffe er markedsleder og har en markedsandel på 18,7 % efterfulgt af BKI der har en markedsandel på 10,6% som er markedsudfordrer sammen med nescafe på 9,4 %.

Markedsfølgerne er Coop på 5,1 % og First Price på 4,9 % sammen med en masse andre brands blandt andet Peter Larsen kaffe på 3,4 %.

Markedsnicher kan for eksempel være grøn balance som specialisere sig indenfor økologisk kaffe som har en markedsandel på 0,1 %.

Indholdsfortegnelse
Mærke konkurrence
Produkttype konkurrence
Generisk konkurrence
Budgetkonkurrence
Swat-analyse

Uddrag
Peter Larsen kaffe tager udgangspunkt i den snævre konkurrence, da der er stor markedskonkurrence mellem næsten identiske produkter.

Der er generisk konkurrence da folk har samme fysisk-behov for en varm drik. Det gør også at det indebærer varme drikke som te, kakao og kaffe.

Det bedste Peter Larsen kaffe kan gøre er at forbedre deres brandring, for at få flere mennesker til at købe deres produkter.

Da deres produkter ikke er de mest kendte på det danske marked. Peter Larsen skal derfor markedsføre sig til, at de har et meget unikt og eksklusivt brand i forhold til alle de andre i den snævre konkurrence.