Opgaver til kapitel 16 | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
Opgave 16.1 KØBENHAVNS SKIKLUB
1. Beskriv Københavns Skiklubs servicepakke.

2. Forklar, hvorvidt Københavns Skiklubs servicepakke primært er håndgribelig eller uhåndgribelig – gå evt. ud fra illustration 16.3.

3. Beskriv indholdet af Københavns Skiklubs serviceleverancesystem.
- Frontpersonalet
- Backupsystemet
- Kunder

4. Giv dit bud på, hvorledes Københavns Skiklubs tre service-P'er kan udformes.
- Personale
- Physical evidence
- Processer

5. Gør rede for indholdet af de enkelte kvalitetsdimensioner for Københavns Skiklubs produkter, herunder hvilke af dimensionerne, du opfatter som mest væsentlige.

6. Tegn værdikæden for Københavns Skiklubs med fokus på kerne- og periferiydelserne.
- Værdikæde for Københavns skiklub

Opgave 16.2 FLYSELSKABER
Foretag en sammenligning af flyselskaberne SAS og Ryanair med udgangspunkt i:
1. Forskelle i servicepakkerne
2. Forskelle i serviceleverancesystemerne
3. De 3 ekstra P'er

Opgave 16.3 Biludlejning
4. Beskriv Sixt's servicepakke.
5. Analyser mulighederne for at leje en tilsvarende bil hos konkurrerende virksomheder til en mere fordelagtig pris.
6. Analyser hvordan udlejningsselskabet kan optimere sine 3 ekstra p'er på udleveringsstedet i lufthavnen.

Opgave 16.4 TAKE-AWAY MAD
1. Med udgangspunkt i just-eat.dk og jensens.com bedes du illustrere og analysere Just-Eats og Jensen's Bøfhus' værdikæder.
- Just-Eats værdikæde:
- Jensens bøfhus’s værdikæde:

2. Ud fra værdikædeanalysen bedes du vurdere, hvorledes de to virksomheder adskiller sig fra hinanden.

Opgave 16.5: BONE'S - REAL AMERICAN RESTAURANTS
3. Med udgangspunkt Bone's’ hjemmeside, både tekst og billeder, bedes du analysere virksomhedens brug af de tre ekstra P’er: personale, 'physical evidence' og processer.

4. Hvorfor benytter Bone's sig af et early bird-tilbud fra mandag til torsdag i tidsrummet 16:30-19:00, hvor man kan spare 15% på regningen?

5. Hvorfor gælder ovenstående tilbud ikke fredag?

Uddrag
Københavns Skiklubs servicepakke består af to ydelser som giver adgang til andre en række forskellige ting. 500 kr. pr. år for at være medlem af skiklubben.

800 kr. pr. for et familiemedlemskab. Kerneydelsen er medlemskabet, hvor man bliver en del af et fællesskab, som giver muligheder for at lære at stå på ski eller snowboard i form af en skitur, som der betales for udover medlemskabet.

Skiklubben har forskellige periferiydelser, som primært udnyttes uden for sæson. De består af at træne på rulleski udenfor sæsonen, lave grundtræning i form af crossfit og forskellige events klubben faciliterer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu