Indholdsfortegnelse
Konkurrencemæssige positioner
Optimal markedsandel
Piratkopiering
Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter
Uddrag
Der er for længst udbrudt krig på det danske marked inden for dagligvarer. Coop, der bl.a. består af kæderne SuperBrugsen, Fakta, Irma og Kvickly, er den største virksomhed i den danske dagligvare- handel. Nummer to er Dansk Supermarked med butikkerne Netto, Føtex og Bilka
---
En udvidelse af totalmarkedet vil ofte være den strategi, som giver mindst reaktion fra de øvrige konkurrenter på markedet. En udvidelse af totalmarkedet kan foretages på følgende måder:
• Finde nye brugere, der ikke tidligere har benyttet produktet
• Foreslå nye anvendelsesmuligheder for produktet
• Få forbrugerne til at øge forbruget
Markedslederen må være på vagt over for aggressive konkurrenter, der forsøger at angribe markedslederens position. Forsvarkan derfor blive nødvendigt
Skriv et svar