10 Skarpe Til Kapitel 1 | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Hvilke tre virksomhedstyper findes der og hvad karakteriserer dem?

2. Hvordan udarbejdes en SWOT-opstilling?

3. Hvilke to elementer består virksomhedens omverden af og hvad er forskellen på de to (hvorfor deler vi det op i to)?
- Der er nærmiljø,
- Der er fjernmiljø

4. Hvad er pain – og hvad med value proposition og jury…?

5. Hvad er et segment?

6. Hvilke to elementer indgår i virksomhedens generiske strategi?

7. Nævn de fire P'er. Kender du andre P’er…?

8. Hvad er en virksomheds forretningsmodel?

8. Hvad er en virksomheds forretningsmodel?

10. Giv tre eksempler på produkter, hvor købsbeslutningsprocessen er meget forskellig.

Uddrag
1. Hvilke tre virksomhedstyper findes der og hvad karakteriserer dem?
-Der er produktionsvirksomhed, som fx kunne være DS-Smith da de laver pap og er en fabrik som laver et produkt.

- Der er Handelsvirksomhed som kunne være SPAR, da de køber vare ved henblik i og videresælge det.

- Der er en servicevirksomhed, som er en virksomhed der yder en form for service, dette kunne være en frisør. Du tager til frisør for og få en service ud af det. Du køber ik noget færdigt produkt.

2. Hvordan udarbejdes en SWOT-opstilling?
- Denne bruges til at analysere en virksomhedes aktuelle situation. En SWOT-opstilling giver overblik over de faktorer i virksomhedens omverden, som påvirker den i positiv eller negativ retning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu