Online undervisning | Artikkel

Indledning
Artiklen omhandler en studerendes egen personlige oplevelse med online undervisning i foråret, hvor vi blev præsenteret for karantæne og virtuel undervisning for første gang.

Artiklen er skrevet af Pernille Brams, som læser cognitive science på AU, hun har til formål med denne artikel at sætte fokus på, hvordan online undervisning egentlig er for studerende og hvilke konsekvenser det medfører.

Hun kommer blandt andet ind på, hvordan det også har betydning for selve læring. Fordi det nemlig er meget begrænset med kommunikation.

Eksempelvis nævner hun, at når der bliver stillet et spørgsmål i chatten er det sjældent lærerne eller underviserne bevare, og hvis de gør, er det meget overfladisk.

Vi får at vide, at det har stor indflydelse på hendes hverdag, fordi det hele foregår hjemme hos hende.

Indholdsfortegnelse
Tekstens hovedpunkt:

Uddrag
Artiklens hovedpunkt er helt klart det faktum, at online-undervisning ikke er det bedste alternativ til undervisning.

Pernille Brams argumenterer for, at det påvirker ens humør, motivation og endda begrænser de studerendes læring og forståelse for undervisningen de modtager.

Det kan vi se her: “Det blev også tydeligt, hvor vigtigt det sociale og aktive studieliv er for uddannelse. Og hvor meget en hjemme karantæne og online undervisning kan påvirke ens humør, energi og lyst til at lære negativt”.

Hvis der skal tages udgangspunkt i dette citat ovenover, så er jeg enig i Pernilles argument. Jeg kan udfra min egen oplevelse med virtuel-undervisning konkludere, at det påvirker ens humør og måden man lærer og forstår tingene på.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu