Nicehair | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
Metode
Virksomhedsportræt
Kritiske Succesfaktorer
Virksomhedens udfordringer
Handlingsforslag og konsekvenser
Litteraturliste
Bilag
Værdikæde analyse
Indkøb og lager
Marketing
Salg og service
Konklusion af værdikæde
Omverden (Kun fjernmiljø)
Økonomiske forhold
Teknologiske forhold
Miljømæssige forhold
Politiske og lovgivningsmæssige forhold
SWOT:
TOWS:
Konklusion af TOWS- Modellen:
Handlingsforslag til TOWS:
Marketingmix:
Promotion:
Product:
Place:
Price:
Vækststrategi:
Købsadfærd
Generisk strategi
Målgruppeanalyse
Bostonmodel
Porters Five Forces
Leverandører
Kunder
Potentielle indtrængere
Substituerende produkter
Konkurrencesituationen i branchen
Regnskabsanalyse
Rentabiliteten:
Indtjeningsevnen:
Konklusion:

Uddrag
Økonomiske forhold:
Nye beregninger viser, at Danmarks bruttonationalprodukt (BNP) er steget med 2,0 procent i 2016. Danmark er derfor i stabil økonomisk opsving, hvilket også betyder at den danske befolkning har et større rådighedsbeløb.

Nicehair's kunder også derfor tilbøjelige til at købe flere af deres produkter. Det er klart en mulighed for Nicehair. Nicehair er efterhånden begyndt at tjene penge på at sælge deres varer til udlandet, som Sverige, Norge og Tyskland.

12% af Nicehair's omsætning kommer fra indkøbere i udlandet, som blandt andet Norge, Tyskland, Holland, Sverige. Det er også en mulighed at de tjener penge på at sælge produkter til udlandet.

Teknologiske forhold
Der er mange fordele ved at drive en webbutik. Ved hjælp af Nicehair's webbutik kan de sælge til rigtig mange kunder og kun have én forretning.

Det er også en fordel for kunderne, da de kan sidde derhjemme og finde det de skal bruge, mens de kan sammenligne med andre forretninger.

De kan sammenligne mange forskellige mærker og produkter på en gang, hvad der er bedst. Det kan også være en trussel for Nicehair hvis andre virksomheder er billigere end dem.

Nicehair konkurrerer stærkt på prisen, for at være billigst, men dog findes der produkter og hjemmesider der afsætter samme produkter til en enten dyrere eller billigere priser og det er det der driver kunden til at skifte udbyder.

I forhold til virksomheder, koster det ikke kunden noget at skifte over til en anden udbyder og dermed er det en trussel for Nicehair, fordi det er så let tilgængeligt at skifte til en anden virksomhed.

Nicehair er generelt gode til at komme ud til sine kunder via de sociale medier. Med deres livestreams på Facebook er der næsten hver gang ca. 500-1200 der ser med på deres live videoer når de fortæller om konkurrencer, brug af produkter og andet.

Miljømæssige forhold:
Næsten 6 ud af 10 danskere vælger helst produkter og fødevarer, der belaster miljøet mindst muligt, når de køber ind.

Til sammenligning vælger lidt mere end 7 ud af 10 helst varer, der er gode for egen og familiens sundhed. Den stigende interesse for miljøet kan være en mulighed for virksomheden, da de kan sælge varer som er økologiske eller bæredygtige.

Politiske og lovgivningsmæssige forhold:
” Kosmetikforordningens artikel 20 siger, at man ikke må markedsføre kosmetiske produkter på en måde, der tillægger produkterne egenskaber eller funktioner, som de ikke har.

Etiketter, salgspakninger og reklame for kosmetiske produkter må ikke have tekster, betegnelser, mærker, afbildninger eller andre figurer og symboler, der tillægger produkterne egenskaber, som de reelt ikke kan dokumenteres at have.

Markedsføring skal forstås bredt og omfatter også produktnavn, emballage og reklamemateriale. ” Dette kan være en trussel for Nicehair, da de skal være sikre på at varedeklarationen er overens med produktets indhold.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu