Nicehair | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Giv en kort karakteristik af virksomheden Nicehair og analyser virksomhedens kernekompetence.
2. Analyser konkurrencesituationen på markedet for hårprodukter.
3. Diskuter virksomhedens vækststrategier.
4. Analyser købsadfærden ved køb af hårprodukter over nettet. Diskuter hvad Nicehair kan gøre for at tilpasse sig købsadfærden.

Uddrag
Ved køb af hårprodukter over nettet, får forbrugerne dækket både deres ego- og selvrealiseringsbehov. Da hårprodukterne er med til at fremskaffe respekt og anerkendelse hos forbrugeren, samtidig med at det enkelte individ realisere sig selv, ved at gå op i sit udseende.

Når forbrugeren vælger sine hårprodukter på nettet, ville han/hun tro at de primært vælger på baggrund af produktets funktion (Det funktionelle købemotiv). Dog er der større sandsynlighed for at købet er styret af bandwagon (De sociale købemotiver) - da stimulier fra bekendte ofte kan få en forbruger til at vælge det ene produkt frem for det andet.

Dertil ville købet variere mellem impuls- og vanekøb, da forbrugsvaner ofte styre købet på varer som man hyppigt anvender, samtidig med at man kan være tilbøjeligt til at gøre et merkøb hvis noget evt. er sat ned i pris på hjemmesiden.

Det er derfor en variationssøgende adfærd, som der kan findes hos de fleste forbrugere der handler hårprodukter ind på nettet.

Desuden kan der diskuteres for at der muligvis ville være en indgroet kundeloyalitet hos virksomheder, som tilbyder points eller andre former for kundeklubber f.eks. ClubMatas.

For at Nicehair kan tilpasse sig købsadfærden hos forbrugere, har virksomheden først og fremmest brug for influencer. Dvs. at de skal fokusere på promotionparameteret - hvor influencerne skal kunne anbefale nogle af Nicehairs produkter til deres kundegruppe, som så er med til at øge kendskabsgraden på de produkter som Nicehair udbydere.

Samtidig ville tilbudsprodukter, være med til at øge omsætningen - da de fleste køber adskillige ting på en gang, for at undgå at betale for leveringen flere gange.

Sidst men ikke burde Nicehair få et dybere sortiment og varierende priser, da konsumenterne er variationssøgende som foretrækker at eksperimentere med nye produkter, samtidig med at de også indkøbere det sædvanlige.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu