Indholdsfortegnelse
■Forklar tankerne bag neuromarketing, og find to reklamer, der underbygger disse tanker.
■Hvorfor har underbevidstheden så stor en betydning for reklamers udformning?
■Hvad kan en MRI scanning bruges til? (2-3 linjer)
■Hvad skaber loyalitet mellem en forbruger og et brand (2-5 linjer
■Hvilken del af hjernen forsøger man at tale til inden for neuromarketing?
■Hvordan træffes beslutninger i hjernen? (1 linje)
■Forklar Scholl og Subaru reklamen og dens virkemidler (1-2 linjer til hver)
■Skitser kort de 6 bestemmende faktorer og forklar hver del med en linje eller to.
- Selvcentrering:
- Kontrast:
- Håndgribelighed:
- Begyndelse og slutning:
- Visuel:
- Følelse:
Uddrag
Den vigtigste forskel mellem brand loyalitet og kundeloyalitet er, at brandloyalitet er kundens tiltrækning mod mærket uanset pris, mens kundeloyalitet er den samlede forbrug kraft hos kunden og vedrører loyalitetsprogrammer, der sparer penge og giver rabatter for kunden.
---
Scholl
Virksomhederne taler til den gamle hjerne, som nemlig er følelserne, og også er der hvor beslutningerne tages.I reklamen for Scholl er det overskriften "Just smell it.", der taler til den gamle hjerne.
Subaru
I reklamen for Subaru har man forsøgt at skabe kontakt til den gamle hjerne ved at argumentere for, at Subaru har råstyrke og kan mere end andre biler – den er intelligent.
Gennem fornuftige argumenter med ord som fx eyesight appellerer man til den nye hjerne, mens man med et billede af bilen ude i terrænet og brugen af ordet "råstyrke" appellerer til den gamle hjerne.