Indholdsfortegnelse
1) Karakterisering af virksomheden Bog & idé
2) Analyse af Bog og idés omverdens forhold
3) Analyse af købsadfærden for køb af bøger
4) Diskussion af konkurrence strategi og vækststrategi
Uddrag
Bog og Idé er en frivillig boghandlerkæde der opererer med 98 butikker i Danmark. Kæden er ejet af Indeks Retail, som også ejer og driver kæderene Boghandleren og Legekæden.
Bog og Idé er en detailhandelsvirksomhed, som opererer med fysiske butikker, samt en webshop. Deres primære opgave er at udvikle kædens koncept, og hjælpe boghandlere med udvikling af deres butikker. Virksomheden sælger til konsumentmarkedet (B2C-markedet), hvilket består af konsumenter og husstande, der køber til eget forbrug, samt befinder de sig på det heterogene markedet, da forbrugerne har præference for produktet og butikken.
Forbedret argumentation: Bog og Idé sælger til konsumentmarkedet (B2C-markedet), da dette marked, består af konsumenter og husstande, der køber til eget forbrug. Derudover befinder virksomheden sig på det heterogene markedet, da forbrugerne i dette marked, har præference for de enkelte produkter og butikker.
Bog og Idé tilbyder deres konsumenter et bredt sortiment af produkter, og dette er under følgende tre hovedgrupper: Bøger, Papir og skriveartikler og Hobbyartikler/ Kreativt legetøj. Et vigtigt redskab for kæden og markedsføringen, er KLUB Bog og Idé. Klubben har omkring 120.000 medlemmer, der månedligt modtager nyhedsbreve, bognyheder, invitationer til arrangementer i den lokale butik, klubtilbud m.m.