De danske influencers | Aflevering og karakterisering

Indledning
Er det uansvarligt af influencers, at tage på ferie under Corona-krisen og dele sine deres feriebilleder på de sociale medier? Svaret til dette er ja ifølge Ditte Giese

som udtrykker sine stærke holdninger i sit debatindlæg fra januar 2021 “De danske influencere skulle tage at få sig en samvittighed”.

Giese er redaktionschef og journalist på heartbeats.dk., hun mener, at de danske influencers ikke kan håndtere deres ansvar overfor følgerne, og at det er “topmålet af egoisme” når de tager på ferie.

Uddrag
Godt nok er Gieses debat meget ligefrem, og hendes synspunkter er ikke til at tage fejl af, men en af de ting der bliver et problem for hende, er at hun ikke nuancerer hendes sin debat.

Hun vælger at slå ned på hele influencer-branchen, hvilket er trist, når det egentlig er langt fra alle influencers, der vælger at tage på uhensigtsmæssige rejser.

Giese kunne eventuelt have valgt at gøre opmærksom på, at det ikke er alle influencers der burde tages til indtægt og “få sig en samvittighed”, hvilket ville styrke hendes argumentation en hel del.

Hun vælger også at formulere sig på en relativt grov og nedladende måde, sådan at influencerne næsten kommer til at fremstå som de eneste ansvarlige for smittespredelsen og den danske befolknings rejseplaner.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu