Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Opgave 2
Opgave 3
Opgave 4
Opgave 5

Uddrag
Opgave 1
Karakteriser virksomheden BoConcept. Inddrag bilag 1 (video), 2, 3, 4 og 5.
Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.

BoConcept er en dansk detailmøbelkæde, som blev grundlagt i 1952. Møbelkæden blev dannet med en vision om, at skabe funktionelle og smukke møbler i en god kvalitet til en mellemklasse pris.

Deres sortiment består blandt andet af borde, stole, sofaer, senge, opbevaring samt indretningsservice. Sortimentet er dybt, men forholdsvist smalt, set ud fra konkurrenternes sortiment, såsom ILVA og IKEA.

BoConcept har været på det internationale marked siden 1993, da de åbnede deres første butik i Paris. De er sidenhen blevet den mest globale møbelforretning med 285 butikker, fordelt i 65 lande.

I regnskabtåret 18/19 havde de en omsætning på 1.310.000.000 kr. Hvor at 58% stor Mellemøsten, Europa og Afrika for, 29,3 stor Asisen og Oceanien for og 12,7% står Nord, mellem og sydamerika for.

Deres kernekompetancer er at designe kvalitetmøbler med funktionalitet men i høj grad også service, det er vigtigt for dem at de levere kvlitetsprodukter samt god service.

Virksomhden tilbyder en ekstra service som blandt andet indebærer deres Interior Design Service, som går ud på at de sender medarbejder hjem til kunden, som så kan tilbyde en hel møblering af en eller flere rum, dette er især populært i Asien.

Det at de tilbyder en høj service giver dem en fordel ved kunderne, da det er en rigtig vigtig faktor for kunderne.