Kapitel 16 | Noter Afsætning

Problemformulering
Problemstillingen med hensyn til udvikling af den rigtige vækststrategi rejser følgende spørgsmål:
Hvordan kan virksomheden skabe den ønskede vækst?
Skal den øge væksten ved at tage markedsandele fra sine konkurrenter?
Skal den gå i gang med at eksportere?
Eller skal den gøre noget helt nyt og anderledes (disruption)

Indledning
LEGO kunne i det seneste regnskab berette om vækst i omsætning og nettoresultat. Omsætningen udgjorde i 2015 knap 36 mia. kr., mens nettoresultatet var 9,2 mia. kr. Det var en stigning på henholdsvis 25 % og 31 %.

Det har de gjort pga de hele tiden er innovative og fornyere tilbud til forbrugerne

Det er især Lego Dimensions, Lego Star Wars, Lego Ninjago og Lego Elves, der har været medvirkende til den store vækst for LEGO

Indholdsfortegnelse
Udvide markedet til nye kundesegmenter
Geografisk ekspansion

Uddrag
Kvinder i alderen 18-25 år kan være en kundegruppe til et bestemt tøjmærke, og Aarhus, Sjælland eller hele Danmark kan være et geografisk marked.

Ansoffs vækstmatrix viser, at vækst ved intensivering omfatter tre former for strategier:
• Markedspenetration
• Markedsudvikling
• Produktudvikling

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu