Jem og fix Segmentering

Afsætningsopgave om segmentering i Jem og Fix forretningen.

Indledning
For at identificere jem og fix’s målgruppevalg, vil jeg først finde ud af, hvilken målgruppe der karakteriserer virksomheden.
Jem og fix sælger og henvender sig primært til private kunder hvilket har medført, at de har afgrænset sig fra en del af markedet, derfor befinder virksomheden sig på B-2-C markedet. Virksomhedens sortiment er forholdsvis smalt og kvaliteten er ikke i den høje ende. Dette afspejler bl.a. i prisen, da den også er i den lave ende. Grundet lavpriskædens smalle sortiment samt den lave kvalitet, henvender jem og fix sig ikke til de mere seriøse og professionelle håndværkere.

Uddrag
Virksomheden benytter hovedsageligt de demografiske segmenteringskriterier. Det segmenterer ud fra demografiske forhold som køn, alder, husstand, beskæftigelse og indkomst, dvs. homogene træk. Vi kan derfor identificere virksomhedens segmenteringsvariable. Jem og fix gør altså ikke brug af segmenteringskriteriet, loyalitet, som andre byggemarkedskæder gør, da virksomheden ikke tilbyder mængde- eller loyalitetsrabat samt en pris, der ikke er til forhandling. Dette er bl.a. ind faktor som har medført, at virksomheden ikke er på B-2-B markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu