Interne forhold i virksomhedsøkonomi | Test

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 - logistisk effektivitet
1. Redegør
2. Analyser
3. Vurder

Opgave 2
1. Analyser udviklingen
- Afkastningsgraden (AG):
- Overskudsgraden (OG):
- Aktivernes omsætningshastighed (AOH):
- Soliditetsgraden:
- Likviditetsgraden:
2. Analyser vækststrategi

Uddrag
2. Analyser
Virksomhedens leveringsservice er tydeligt blevet forbedret over de 2 år, men da der ikke er noget facit eller rigtigt tal, er det svært udelukkende på baggrund af tallene at bedømme om Velux Gruppen efter de 2 år har en god leveringsservice. Dog er en leveringsoverholdelse på 98,5% særdeles tilfredsstillende. Det betyder at virksomheden ikke har problemer med erstatningssager eller lignende, men til gengæld er godt med på goodwill hos kunderne. Råvareleverandørernes leveringsoverholdelse er en af de punkter der er blevet forbedret væsentligt. Tidligere lå den på 57%, hvilket betød at Velux Gruppen med stor sandsynlig har haft problemer med varepartier der ikke har været færdige til tiden og ikke kunne overholde aftaler indgået med kunder (der er før udviklingen blevet "slukket mange ildebrande"). Lagerreduktionen er også blevet kraftigt forbedret, den er blevet halveret i forhold til indeks 2 år tidligere.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!