Hay | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse

1. Analyser Hays interne og eksterne situation? Casper 3
2. Med udgangspunkt i en segmentering, bedes du definere Hays målgruppe/målgrupper? Seth 4
3. Diskuter hvordan Hay positionerer sig? Cezary 5
4. Analyser relevante elementer af købsadfærden? Casper 6
5. Redegør for hvorledes Hay kan indsamle informationer omkring købsadfærden for deres målgruppe/målgrupper? Seth 8
6. Identificer Hays konkurrenter og analyser de konkurrencemæssige positioner og konkurrencen på markedet i Danmark? Casper 9
7. Redegør for hvordan Hay differentierer sig og diskuter hvilken konkurrencestrategi, de benytter sig af? Seth 10
8. Diskuter hvilke/n vækststrategi/er Hay arbejder ud fra? Casper 11
9. Analyser hvordan Hay anvender grundparametrene Produkt, Pris, Distribution og Promotion? Cezary 12
10. Vurder med baggrund i ovenstående hvorledes virksomheden kan skabe vækst gennem marketingmixet/Ansoffs. Cezary 13
Bilag 14
Kilder: 17

Uddrag
Jeg har valgt at analysere deres interne og eksterne forhold ved hjælp af en SWOT analyse. Jeg har valgt denne model fordi jeg mener at analyseprocessen identificerer og analysere virksomheden hurtigt og overskueligt.

Under muligheder i SWOT analysen har vi skrevet at dansk møbeldesign er verdenskendt. Dansk design er eftertragtet mange forskellige steder i verden og det kan hurtigt komme til fordel for Hay.

Mange af de største kunstnere har noget som deres signatur og det kan også komme til at blive en ting for Hay. Hvis de holder sig til det klassiske danske design og prisen fortsat forbliver lav vil fortsat kunne opnå vækst på udenlandske markeder.

Under stærke sider har vi blandt andet skrevet at de har unge og innovative designere som har interesse for design og arkitektur hvilket også kommer til udtryk i detaljerne i deres møbler.

Hay har også skabt innovative produktionsformer som kan fange en bred målgruppe i aldre fra 20-70 år. Hay prøver at skabe kvalitetsmøbler med pænt design uden at prisen skal løbe op og blive lige så dyr som mærkevare inden for møbelbranchen.

---

HAY’s produkter ligger i den middeldyre ende hvilket gør at de henvender sig til en relativ bred målgruppe. Dét at de laver kvalitetsprodukter til en god og fair pris også med til at danne deres forholdsvise bredde målgruppe.

Alle vil have kvalitetsprodukter og især til en god pris. Jeg har sat målgruppen til at være kvinder da Hay også har rigtig mange småting som mere er noget kvinder vil finde spændende at kigge på i forhold til mænd.

Hay går også meget op i deres design derfor henvender deres produkter også til de lidt mere designinteresserede forbrugere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu