Indledning
Bolia er en dansk møbelkæde, som selv designer og udvikler et bredt sortiment af møbler og boligtilbehør, og som kan opleves og købes i de mange Bolia-butikker beliggende i Danmark, Sverige, Norge, Holland, Belgien, Østrig, Frankrig, USA, Rusland, Rumænien og Slovenien samt et par markeder mere.
Bolia laver designermøbler til en prisbevidst målgruppe. Det er muligt igennem et forretningskoncept, hvor man blandt andet sparer lagerudgifter og fordyrende mellemled væk.
Indholdsfortegnelse
FAKTA OM BOLIA
SUPPLERENEDE INFORMATION
SPØRGSMÅL
1. Hvilke eksportmotiver må formodes at være gældende for Bolia?
2. Vurdér Bolias eksportberedskab – indhent evt. yderligere informationer på bolia.com.
3. Vurdér Bolias markedsudvælgelse.
Uddrag
Hos Bolia bliver møblerne designet og produceret i Danmark samt hos udvalgte møbelproducenter i Europa. Produktionen af møblerne igangsættes først, når kunden har bestilt dem i butikken eller på bolia.com.
Møblerne er produceret og leveret til kunden inden for kun 2-5 uger. Langt de fleste møbler leveres desuden færdigsamlede, så kunden ikke skal bruge tiden på at samle dem.
Målgruppen er yngre, modebevidste og internationalt orienterede forbrugere. Priserne på produkterne starter, hvor priserne ender hos Jysk. Derfor er der ikke overlapning mellem målgrupperne for de to møbelkæder, som Lars Larsen står bag.
For at appellere til den unge målgruppe samarbejder Bolia med DJ's og kunstnere. Bl.a. har DJ Lulu-Rouge mixet musikken til Bolias tv-reklamer og til hjemmesiden. Butikskonceptet er udviklet i det seneste år for at skabe en bedre shoppingoplevelse med inspiration og overraskelser. Samtidig har kæden øget marketingbudgettet og anvender de sociale mediers muligheder.
Skriv et svar