Fuglsang bryggeri | Afsætning

Opgavebeskrivelse
Karakteriser kort det marked, som Fuglsang Bryggeri befinder sig på.
Analyser Fuglsang Bryggeris omverdensforhold. Informationer fra internettet skal anvendes i besvarelsen.
Analyser konkurrencesituationen på det danske ølmarked.
Diskuter Fuglsang Bryggeris anvendelse af parameteren produkt.

Uddrag
Fuglsang Bryggeri befinder sig på det danske øl- og sodavandsmarked, og er en produktionsvirksomhed, da de selv producerer og fremstiller deres egne produkter. De sælger deres produkter på både B-2-B markedet og B-2-C markedet.

På B-2-B markedet sælges deres produkter til detailhandelen (supermarkeder) og til restaurationsbranchen. På B-2-C markedet sælges der primært til forbrugere i Sønderjylland. Her leveres der produkter direkte til de private kunder, da de mener, at dette skaber et tillidsbånd mellem virksomhed og forbruger.

Det danske ølmarked er også karakteriseret ved at være præget af høj priskonkurrence, idet dominerende virksomheder som Carlsberg og Royal Unibrew optager store dele af markedet.Yderligere er markedet kendetegnet ved, at det kan være svært for nye konkurrenter at trænge ind på markedet, fordi det er mættet. Udover øl og sodavand er det også blevet enormt populært at drikke cidere, så udbydere som Cult, Bacardi og Somersby er blevet alvorlige trusler til øllen.

Hvis vi kigger på konkurrenceformen for det danske ølmarked vil vi betegne den som diffenreiteret duopol. Dette skyldes, at der er tale om to store udbydere, Carlsberg og Royal Unibrew, samt et antal små udbydere. Derudover er markedet et heterogent marked, da forbrugeren i større grad foretrækker bestemte udbydere eller udbyders produkter.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!