Flødebolle branchen | Analyse

Indholdsfortegnelse
Nye indtrænger:
Leverandører:
Substituernde produkter:
Kunder:

• Samme produkt (snæver konkurrence):
• Sammeproduktkatogeori:
• Samme behov:

Uddrag
Vi har om flødebolle branchen, hvor vi har taget udgangspunkt i blandt andet spangsberg flødeboller og sammenlignet dem med andre flødebolle mærker.

Flødebolle branchen, har igennem mange år været populært på det danske markedet og er også et produkt som de fleste dansker kender til.

Om det er i skolen, eller på arbejdet der skal deles flødeboller ud eller om det er den søde trang som skal forsvinde til fx til kaffen.

Hvis vi starter med at tage et kig på konkurrenterne i forhold til spangsberg, så har vi her valgt Lagekagehuset, da de ligger i samme priskategori og lægger meget vægt på kvaliteten i produkterne. (Dette er substituerende produkter.)

---

Flødeboller er et forholdsvis bredt markedet, der findes flødeboller i forskellige priskategorier, derfor er der forskellige former for nye indtrængere.

Det kan være både bagere som prøver at hamle op med lagkagehusets flødeboller, men også andre discount mærker, som gerne vil sælge forskellige slags flødeboller til billigere priser.

I spangsbergs situation, er discount mærkerne nødvendigvis ikke en trussel, da det er en anden målgruppe de benytter sig af.

Derimod kan bagere som lagkagehuset, godt forekomme som en trussel, da deres produkter højst sandeligt er dyrere og dermed også er ment som et mere kvalitetsprodukt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu