Fitness-abonnementer | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Redegør for markedet for fitness-abonnementer. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum

Opgave 3
Analyser konkurrencesituationen for fitness virksomheder. Dette skal gøres uden hensyntagen til den nuværende situation i forbindelse med Corona-krisen.

Opgave 4
Diskutér kort følgende udsagn
Besvarelsen må samlet set maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum
a. Der ligger et socialt købemotiv til grund for købet af et fitness-abonnement.
b. Fitness World fører konkurrencestrategien ’Omkostningsleder’.

Uddrag
Fitness branchen er i stor vækst, de har siden 2006 med 334 centre nu opnået at mere end fordoble det tal til i år 20018 med 803 centre dette er fundet i bilag 1 i grafen, dette giver os et indblik i at fitness abonnementer også er i stor vækst.

Markedet for fitness-abonnementer bliver domineret af fitness World som er markedsledere de har over 480.000 medlemmer og 180 centre alene i Danmark

men kigger man også på resten af Europa hvor de er i 2 yderligere lande, har de over 572.000 medlemmer og 229 centre fordelt mellem Danmark, Schweitz og Polen.

Fitness branchen er en konkurrencebaseret branche og de 3 med størst markedsandel er Fitness World, LOOP fitness og SATS som udgør ca. 35% af markedet for de kommercielle centre. LOOP fitness er markedsudfordre da

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu