Indledning
I min eksterne analyse vælger jeg at bruge omverdens modellen, da den tegner et her og nu billede af virksomhedens situation.

Omverdens modellen er også rigtig god til at skabe et godt overblik over virksomhedens forhold på markedet. Selvom alle forholdene ikke har betydning for virksomheden BRIO, vælger jeg stadig at bruge den.

I den uafhængige omverden vil jeg tage udgangs punkt i følgene punkter kulturelle forhold, økonomiske forhold, teknologiske forhold og massemedier. I den af hændige omverden vil jeg tage udgangs punkt 3 af de 4 punkter.

Uddrag
konkurrenter fordi de sælger også lege tøj til børn i samme aldersgruppe som BRIO. BRIO´S kunder vil være forældre til børnene i 2-5 Års alderen og derudover deres bedsteforældre. Mellemhandlerne vil være legetøjs kæder såsom BR, legekæden og andre legetøjsbutikker som udbyder BRIO.

I virksomhed som BRIO kan blive påvirket af mange ting som de ikke selv er herre over. En af de ting som en virksomhed aldrig vil ønske er at få dårlig omtale af medierne, og samtidig bliver virksomheden også nød til at tilpasse sig, fordi tingene er ikke altid det samme som det var for 10 år siden.