Ege Carpets | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Ege Carpets forretningsmodel
Intern og ekstern analyse af Ege Carpets
Intern
Støtteaktiviteter
- Virksomhedens infrastruktur:
- Menneskelige ressourcer:
- Produkt og teknologiudvikling:
- Indkøb og forsyninger:
Primære aktiviteter
- Indgående logistik:
- Udgående logistik:
- Produktion:
- Marketing og salg:
- Service efter salg:
- Delkonklusion:
Ekstern
Porter's five forces:
- Rivalisering i branchen:
- Leverandører:
- Kunder:
- Potentielle indtrængere:
- Substituerende produkter:
- Omverdensmodel:
- Økonomiske forhold:
- Demografiske forhold:
- Delkonklusion:
strategiske analyser som er relevante for Ege Carpets.
- Mission, vision og værdier
- Mål
- Konkurrencestrategier
- Vækststrategier - ansoff's vækstmatrix
- Delkonklusion:
regnskabsanalyse af Ege Carpets
- Delkonklusion:
SWOT-opstilling på baggrund af de interne og eksterne analyser.
- Interne situation
- Eksterne situation
- Delkonklusion:
Kritiske succesfaktorer:
- Delkonklusion:
- Tows:
Udfordringer
1. udfordring
2. udfordring
3. udfordring
4. Udfordring
Løsningsforslag
- Udfordring 1
- Løsningsforslag 1:
- Løsningsforslag 2:
- Udfordringer 2:
- Løsningsforslag 1:
- Løsningsforslag 2:
- Udfordring 3
- Løsningsforslag 1:
- Løsningsforslag 2:
- Konsekvenser
- konsekvenser til løsningsforslag 1:
- konsekvenser til løsningsforslag 2:
- konsekvenser til løsningsforslag 1:
- konsekvenser til løsningsforslag 2:
- konsekvenser til løsningsforslag 1:
- konsekvenser til løsningsforslag 2:
-Delkonklusion:
- Udfordring 1
- Bedste løsningsforslag baseret på konsekvenser:
- Udfordring 2
- Bedste løsningsforslag baseret på konsekvenser:
- Udfordring 3
- Bedste løsningsforslag baseret på konsekvenser:
- Metodeovervejelse:
- Vurdering af, om datakilderne er pålidelige, aktuelle, objektive og repræsentative:
- Begrundelse for valget af teorier og modeller:
- Refleksion over, hvordan de to fag støtter hinanden i analysefasen:
- Vurdering af gruppens arbejdsproces:

Uddrag
Virksomhedens infrastruktur:
Virksomheden vil gerne være i det moderne omfang, at de i relation til deres primæraktiviteter formår at produktudvikle til kundernes behov.

Virksomheden har udarbejdet tre værdier, som består af design, kvalitet og respekt. hermed kan virksomhedens strategiske overblik bliver forbedret

og de ud fra disse værdier kan sammensætte en række strategiske tiltag, som vil give et hensigtsmæssigt større overblik.

Menneskelige ressourcer:
Medarbejderne hos egetæpper har været med til at lægge stor vægt på strategi, markeder og segmenter.

Virksomheden egetæpper går meget op i at medarbejder har en vis forståelse inden for deres samarbejdspartner, kunder og leverdøre.

Produkt og teknologiudvikling:
Deres produktion er fuld automatiseret. Hermed bliver produkterne en god kvalitet.

For at virksomheden ikke mister værdi hos samarbejdspartnerne eller konsumenterne, inviterer de i nye maskiner og ideer, for at opnå værdi.

E-handlen hos egetæpper bliver øget af medarbejderne, da de har fokus på give konsumenterne mulighed for at se et deres fine produkter i 2D eller 3D.

Hermed styrker de deres e-handel og tiltrækker konsumenter, ved dette stiger deres produktion.

Indkøb og forsyninger:
Virksomheden indkøber garn som bliver fremstillede i Litauen. Leverandørerne køber det fra en uld aktion.

Virksomheden egetæpper har høje forventninger til leverandørerne, da de skal have den højeste kvalitets af garn.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu