DK Company – case 8.5

Indledning
Jeg har i denne opgave redegjort for idéen bag virksomheden DK Company. Jeg har lavet en værdikædeanalyse for en detailvirksomhed og sat den i forhold til ”the blooming concept”. På baggrund af oplysningerne fra udsendelsen ”Kriseknuserne” har jeg redegjort for virksomhedens udvikling. Jeg har analyseret de interne og eksterne forhold i virksomheden ved brug af SWOT og lavet en vurdering af de strategiske muligheder ved brug af TOWS.

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for DK Company sidé.
2. Redegør for konceptet i blomsten. Inddrag værdikæden.
3. Se udsendelsen Krise knuserne og redegør for virksomhedens udvikling med afsæt i de to organisationsblomster.
4. Diskuter virksomhedens strategiske muligheder.

Uddrag
Jeg har i denne opgave redegjort for idéen bag virksomheden DK Company. Jeg har lavet en værdikædeanalyse for en detailvirksomhed og sat den i forhold til ”the blooming concept”.

På baggrund af oplysningerne fra udsendelsen ”Kriseknuserne” har jeg redegjort for virksomhedens udvikling. Jeg har analyseret de interne og eksterne forhold i virksomheden ved brug af SWOT og lavet en vurdering af de strategiske muligheder ved brug af TOWS.

1. Redegør for DK Companysidé.
DK Company er en handelsvirksomhed bestående af 20 brands. Virksomheden blev etableret i 2001 af Jens Poulsen med tøjmærket Jasmin.

De udvidede første gang i 2004 gennem opkøb af Kaffe. De har sidenhen fokuseret på at udvide virksomheden gennem opkøb af konkurrenter og uorganisk vækst gennem årene.

Deres grundlæggende ide bag virksomheden er at opkøbe kriseramte tekstilvirksomheder og forbedre de forskellige brands forretningskoncept, så de passer til DK Company.

Deres sortiment består af moderigtigt tøj til primært kvinder men også mænd, og de fokuserer på at rumme kvalitetsprodukter og designe nye kollektioner, så der hele tiden kommer nyt tøj ud til butikkerne.

De vil gerne opnå vækst og adskille sig fra konkurrenterne gennem strategiske opkøb af konkurrenter, hvor de kan se et potentiale på længere sigt. 1 Dette har vist sig at virke, og de har gennem årene generet rekord resultater.

Modekoncernen skiller sig ud fra konkurrenterne gennem deres mod. I konkurrenternes kriseramte perioder, var de hurtige til at se muligheder og udnytte dem i forhold til andre, hvilket har vist sig at være deres vej til succes. De har i år 2018 opnået en årlig omsætning på mere end 3 milliarder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her