Tygesen Company A/S Erhvervscase

Tygesen Company A/S Erhvervscase | Virksomhedsøkonomi og afsætning

Indholdsfortegnelse
Indledning og metode
Karakteristik
Kritiske succesfaktorer
Udfordringer
Udfordring 1
Udfordring 2
Udfordring 3
Udfordring 4
Bibliografi
SWOT-analyse
Marketingmix
Værdikæden
Omverdensmodellen
Købsadfærd
Differentiering og Positionering
Vækststrategier
Konkurrencemæssige positioner
Konkurrencestrategi
Konkurrencemæssig position
Målgruppe
Regnskab
Hoved- og nøgletal
Rentabilitetsanalyse
Likviditets- og soliditetsgrad
Pengestrøm
Logistik
Porters Five Forces

Uddrag
Marketingmix:
Tygesen Company A/S’s produkt er at distribuere, sælge og markedsføre for Vagabond, og de er derfor en grossist, som anvender selektiv distribution, da de får varerne ud til en række udvalgte forhandlere . Tygesens priser afhænger af omkostningerne, men også konkurrenternes priser, da virksomheden helst skal være konkurrencestærk.

En del af Tygesens arbejde er markedsføring for Vagabond, hvilket de blandt andet gør, ved at opsætte kampagner og shop-in-shops i både uafhængige butikker og kædebutikker. De forsøger også at “være med på moden” ved at sponsorere sko til bloggere, så flere kommer til at se produktet.

Værdikæden:
Tygesen Company A/S er en grossistvirksomhed, som laver distribution, salg og markedsføring. De er dog med til at bestemme nogle ting omkring kollektionsudvikling og konceptudvikling, da det jo påvirker hvordan deres kunder reagerer. Dog er Vagabond ikke udelukkende afhængig af Tygesen på dette grundlag.

Tygesen udbyder også flere forskellige former for markedsføring, de har f.eks. et PR-bureau, som står får meget af markedsføringen. De står dog selv for bl.a. shop-in-shops og laver kampagner, for at fange forbrugerens opmærksomhed. Tygesens service betyder meget, da det er her de kan differentiere sig bedst muligt.

Omverdensmodellen:
Politik og lovgivning har stor indflydelse på Tygesen Company A/S, da der er love om bl.a. markedsføring, miljø import/eksport, hvilket både er i Danmark og EU. Økonomien har stor betydning for dem, selvom de kom godt ud af finanskrisen, så tænker forhandlerne og forbrugerne mere på, hvad de bruger deres penge på i dag. Det er vigtigt, at Tygesen fokuserer på kulturen, da det ikke er det samme i alle lande, og de skal derfor markedsføre sig forskelligt på de markeder, som de er på.

Det er også vigtigt for dem at følge med i teknologien, hvilket de også gør, da de bruger mindst 50% af deres reklamebudget på sociale medier. Tygesens kunder og mellemhandlere er skoproducenter, og Tygesen har mange konkurrenter, som beskæftiger sig med de sammen samme kundegruppe. Tygesens leverandør er Schenker som ligger i Kolding.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu