Det danske marked for streaming | Analyse

Indholdsfortegnelse
Metode

Konkurrencetragtmodellen

porters five Forces
- Konkurrence -mellem virksomheder i branchen

Trusler -fra nye indtrængere

Trusler fra substituerende produkter

Forhandlings-styrke fra kunderne

Forhandlings-styrke -fra leverandørerne

Konklusion

Billag 9
- Konkurancetragtmodel

Uddrag
For at lave en repesentiv analyse af det danske marked for streamning skal jeg først definere markedet.

For et definererstreamingmarkedet har jeg brugt konkurrencetragtmodellen. Derefter har jeg benyttet mig af porters five, til at analysere branchen.

---

I Danmark streamede 6 ud af 10 danskere mindst en gang om ugen, som svarer til 62% i 2018 ( billag 1).

Det betød at de store streamningstjenester fik flere brugere i 2018, og der blev brugt flere penge på det ( billag 1).

Over hver anden dansker, 51%, brugte i 2018 ugenligt YouTube. Det gør dem til markedslederen og den mest populære streamningtjeneste i Danmark (billag 4).

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu