Snacks på det danske marked | Analyse | 12 i karakter

  1. Karakteriser branchen for snacks på det danske marked.

Konkurrencesituationen i branchen er hård. Det er et marked, hvor en stor aktør har sit kram. Konkurrenceformen i branchen er differentieret oligopol, da der er en få store aktører og mange små.

Det er et heterogent marked, hvor der er præferencer på markedet, i forhold til, hvilke produkter man foretrækker.

Der konkurrences hos de store aktører på brand, kvalitet og markedsføring. Specielt Kims er gode til at markedsføre sig, og har skabt et unikt brand med ”Jørgen” i centrum for deres markedsføring.

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser branchen for snacks på det danske marked.

2. Foretag en analyse af købsadfærden for et af virksomhedens produkter.

3. Udvælg og analyser 2-3 af virksomhedens eksterne forhold
- Kunder
- Massemedier
- Økonomiske forhold

4. Diskuter følgende udsagn
- Virksomheden befinder sig på et homogent marked.
- Virksomheden benytter sig af uorganisk vækst.
- Virksomheden benytter sig af direkte distribution.

5. Find en udfordring for virksomheden, og diskuter mulige løsninger

Uddrag
I denne opgave benyttes Maslows behovspyramide, og derudover vil købsmotivernes blive inddraget i analysen af købsadfærden.

Derudover vil jeg inddrage købsadfærdstyper og køberoller. Jeg har valgt disse analyseformer, da det er dem jeg finder relevant i forhold til købsadfærden for det valgte produkt. Med det vil jeg analysere en pose chips fra Kims.

Ved produktet chips fra Kims befinder man sig på konsumentmarkedet, hvor kunderne er private forbrugere, og de køber et produkt med det formål at sække et personligt behov.

Det første konsumenten oplever er en pain, eller et behov, som konsumenten skal have opfyldt. I dette tilfælde er det en positiv pain, fordi forbrugeren ikke har brug for produktet, det er altså ikke et nødvendighedsprodukt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu