Danske Forlystelsesparker | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for forbrugs- og købsadfærd for en typisk familie relateret til forlystelser.
2. Analyser konkurrenceforholdene på markedet.
3. Analyser parkens servicekoncept og serviceleverancesystem.
4. Analysér parkens promotionindsats.
5. Vurder potentialet i anvendelsen af online promotion for en af de store danske forlystelsesparker.

Uddrag
Djurs Sommerland er først og fremmest en ikke håndgribelig serviceydelse, da man ikke tager det med hjem. Der er dog mulighed for at inde i parken at købe håndgribelige ting med hjem, som bamser, souvenirers osv.

Djurs Sommerlands kerneydelse er deres forlystelser. Behovet bliver dækket med oplevelser og underholdning.

Det vil sige når man tager i en forlystelsespark, så forventer man at man får en oplevelse ud af det og at der er nogle forskellige forlystelser, som man kan prøve.

Deres periferiydelser er deres mange muligheder for mad og drikkevarer, herunder er der forskellige restauranter under deres forskellige temalande. Piratland, Bondegårdsland, Wild Asia, MexicoLand m.m. Som også er en del af deres periferiydelser. En anden ydelse er deres feriepakker, hvor man kan vælge et sted og sove i nærheden af Djurs Sommerland og så få entrebilletter.

Serviceleverancesystemet
Deres frontpersonale er alle de medarbejder som der er rundt i hele forlystelsesparken. Dem som bl.a. er ved indgangen, rundt ved de forskellige forlystelser og ved restauranterne. Det er deres arbejde at få en til at føle sig velkommen og give en værdifulde oplevelser, som gør at man ønsker at komme igen.

De har stor indflydelse på kundens opfattelse af serviceydelsen. Derfor er det vigtigt at de er smilende og professionelle overfor kunden.

Deres kunder har flere forskellige muligheder når de køber billetter. De kan enten benytte sig af deres underside ”feriepakker” hvor de kan sammensætte deres egen ferie, men derudover er det også muligt at købe almindelige billetter hjemmefra online. Her kan de andre kunder også have stor påvirkning i følge af deres opførsel, både dårlig og positiv påvirkning.

Til sidst kan backupsystemet være alle de temaer i parken, som er med til at få Djurs til at fremstå ekstraordinær og som noget specielt. Det er også med til at påvirke Djurs positivt, hvis de vedligeholder deres park og hele timen promoverer dem selv.

Her er det altså vigtigt, at de har nogle medarbejder som også sørger for promovering, sociale medier og opdatering af deres hjemmeside, så det fortsat er nemt at købe billetter online.

Parken bruger physical evidence ved deres udsmykning af alle oplevelser og de forskellige lande man træder ind. Udover det har de også brugt tid på deres hjemmeside med mange farver og rabatter som bliver fremhævet.

Deres processer fremgår som beskrevet tidligere af deres pakkeløsninger og sammensæt-selv pakker, som er forskellige tilbud, hvor der bl.a. er løsninger til firmaturer, transport og overnatningssted.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu