Opgavebeskrivelse
Analyser baggrunden for udviklingen i markedet for convenience produkter.
Analyser konkurrencesituationen for måltidskasser.
Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter
Uddrag
400.000 danskere får hver dag leveret måltidskasser med conveniencevarer til døren. Markedet for disse måltidskasser er eksplodereret de seneste år.
Grunden til at mange danskere er hoppet med på bølgen med måltidskasserne er, frygten for den lange kø i supermarkedet.
Folk er blevet mere og mere pressede med tid i hverdagen. Det resulterer i at folk er mere tilbøjelige til den nemme løsning.
Denne udvikling åbner dørene for, at måltidskasserne bliver et endnu større hit end det er på nuværende tidspunkt. Artiklen fra bilag 1 siger, at der er en stigning på 60% indenfor markedet måltidskasser.
Coop har solgt 3 millioner enheder på blot 3 måneder. Hvilket er markant stigning og en tendens, som Coop naturligvis har bemærket.
Coop har formået at eksplodere deres salg af færdigretter, med en kampagne som har virket utroligt godt for Coop.
De har lavet en kampagne med ordene ” Nu åbner Coop 2,6 millioner hjemmerestauranter i Danmark”.
Her skubber Coop sine forbrugere fra, alm. Indkøb direkte over til luksuskøbet. Man føler man betaler for noget ekstra, netop fordi de associere sig med restaurantbesøg, som der ellers ikke er tid til i danske hjem i disse travle tider.
Et andet spændene element i det store marked for måltidskasser. Dansk supermarked som har købt en andel af Skagen Food.
Dansk supermarked har købt 80% af Skagen Food, netop for de har kunne se hos bl.a. Coop at markedet er enormt.
Skagen Food levere pt. Til 19.000 danskere. Dvs. at dansk supermarked har købt sig ind i en virksomhed som sidder solidt på markedet.
De sidder naturligvis ikke ligeså stærkt på markedet som Coop gør lige pt. Men der er en god forklaring.
Dansk supermarked har valgt at investere i lige præcis Skagen Food, fordi de udelukkende har økologiske varer, som bl.a. indeholder frisk fisk og perfekt afvejet produkter, så man undgår madspil.
Madspil spiller en stor rolle hos os danskere anno 2019. Vi skal hele tiden optimere alt og alt skal være perfekt afvejet og intet spild. Derfor har Skagen Food altså fat i noget meget interessant på dette marked.
Skriv et svar