Convenience | Afsætning

Opgavebeskrivelse
Opgave 1. Redegør kort for markedet for Convenience produkter.
Opgave 2. Analyser baggrunden for udviklingen i markedet for Convenience produkter.
Opgave 3 - Analyser konkurrencesituationen for måltidskasser.

Uddrag
Hvis man tager udgangspunkt i omverdensmodellen, er det flere faktorer som spiller ind i udviklingen for Convenience produkter.

Vi lever i en kultur hvor mange føler sig tidspresset. Vi har lange arbejdsdage, skoledage, fritidsaktiviteter, generelt har vi danskere mange ting vi gerne vil nå i hverdagen. Det er derfor svært for mange at finde tid til madlavningen.

Her er Convenience produkter en perfekt løsning, da det er nemt og hurtigt, og ikke kræver den store planlægning. Den travle hverdag har altså en positiv effekt for Convenience markedet.
Derudover er Convenience produkter ikke bare nemme, men også sunde.

I Danmark vægtes sundhed højt, og flere bevæger sig væk fra den nemme fastfood løsning, og vælger i stedet de sunde Convenience produkter som har fokus på sundhed og ernæring, og er sammensat så de harmonere med eksperternes kostråd.

Demografi er også relevant i forhold til disse produkter. Husholdningens størrelse spiller ind, i forhold til hvad der billigst at gøre når det gælder madlavning. Hvis man er en eller to personer i husholdning, er det nemt og giver økonomisk mening.

Hvis man derimod er en familie på fem, er det ikke på Convenience produkter man sparer pengene på. Det er dyrere for en familie at købe Convenience produkter, end selv at lave maden fra bunden.

Husholdningens størrelse og økonomi kan derfor påvirke om man køber Convenience produkter. Derfor spiller økonomien også en afgørende rolle for, om man kan købe Convenience produkterne, og dermed gøre det til en fast rutine i hverdagen.

Mange familie har den holdning at de gerne vil undgå madspild. Ved at købe disse Convenience produkter, er man sikker på at man i høj grad undgår madspild. Man køber mad til et hvis antal personer, og alt maden bliver derfor også ofte spist op.

For at Convenience markedet skal kunne køre rundt, er det helt afgørende, at kunderne bliver ved med at finde det interessant.

Selvom en masse mennesker får mere overskud ved at benytte sig af Convenience produkterne, er det vigtigt, at de bliver ved med at synes det, og ikke mister interessen, frem for selv at få oplevelsen ved at gå ud og handle med familien. Kunderne spiller derfor også en vigtig rolle.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her