Brøndby if erhvervscase 2020

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsbeskrivelse ............................................................................................................................................ 1
Kritiske succesfaktorer ..............................................................................................................................................1
Stærkt samarbejde med sponsorer................................................................................................................................ 1
Gode rammer for fans ................................................................................................................................................... 2
Engagerede investorer/Ejere ......................................................................................................................................... 2
Udfordringer & løsningsforslag..................................................................................................................................2
Udfordring 1- Kæmpe gæld ........................................................................................................................................... 2
Løsningsforslag 1 ...................................................................................................................................................... 3
Løsningsforslag 2 ...................................................................................................................................................... 3
Udfordring 2 - Mister Sponsorer .................................................................................................................................... 3
Løsningsforslag 1 ...................................................................................................................................................... 4
Løsningsforslag 2 ...................................................................................................................................................... 4
Udfordring 3 - 320 dage uden fodbold ........................................................................................................................ 4
Løsningsforslag 1 ...................................................................................................................................................... 5
Løsningsforslag 2 ...................................................................................................................................................... 5
Metode .....................................................................................................................................................................5
BILAG 1 - BUSINESS MODEL CANVAS .........................................................................................................................7
BILAG 2 - VÆRDIKÆDE.............................................................................................................................................11
BILAG 3 - OMVERDENSMODEL.................................................................................................................................14
BILAG 4 – PORTERS FIVE FORCES .............................................................................................................................15
BILAG 5 - RENTABILITETSANALYSE ........................................................................................................................... 18
BILAG 6 - SWOT ANALYSE ........................................................................................................................................ 21

Uddrag
Brøndbyernes Idrætsforening blev stiftet i 1964 ved en sammenslutning af to tidligere lokale fodboldklubber. Firmaet bag ligaholdet hedder Brøndbyernes IF Fodbold og blev stiftet i 1978 samtidig med at professionel fodbold kom til Danmark.

Allerede i 1987 blev firmaet børsnoteret som den anden fodboldklub på verdensplan.

Siden da har Brøndby IF vundet 10 danske mesterskaber og er den klub i Danmark med den største fangruppe. Brøndby IF tjener penge på salg af billetter til deres kampe, og på deres merchandise salg, derudover har de samtlige partnerskaber og investorer der også giver penge i kassen.

Brøndby IF er derfor både en servicevirksomhed og en detailvirksomhed da de både sælger oplevelser i form af fodbold, og fysiske produkter i form af deres merchandise.

Virksomheden har over 200 ansatte. Brøndbys overordnet branche er sportsklubber. Brøndby IF videresælger primært deres vare direkte til kunden, der er derfor tale om B2C-markedet.

Brøndby IF er på det heterogene marked da fodbold er præget meget af individuel præference.

Brøndby lytter meget til deres fans/kunder, de er eksempelvis med til at designe deres fodboldtrøjer hvert år. Det er blandt andet der man kan se de benytter sig af markedsføringskonceptet.

Brøndbys primære målgruppe er selvfølgelig de fodboldinteresseret. Dog er det ikke kun der de fokuserer da de mener det ikke er alle der er fans af klubben for fodboldens skyld.
Brøndby IF er på et marked med nogle store konkurrenter som blandt andet FCK, derfor er der meget konkurrence.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her