Jysk Erhvervscase | Tværfaglig projekt

Fag: Engelsk & Afsætning

Abstract

This assignment is about danish company Jysk and their marketing in the UK, we want to research about how they started in the UK and analysis their website, social media and one of their catalogs and how they reach their target group.

We took and analyzed both Jysks website and their social media accounts and compared them to the danish sides, we used the AIDA-model to analyze a picture from their catalog. We also used the communication model to find who their target groups are and minerva model to find out how

We then found out that all of Jysk’s external marketing is a replica of how they have created the danish website, social media, and catalogs. Their method on reaching their target group is great, they reach the young people with their different social media where they post articles about their products and put direct links, so the customers easily can get into Jysk.co.uk

Problemformulering
- Hvordan er Jysk opbygget i Storbritannien
- Analysere hvordan Jysk målretter blandt andet deres hjemmeside til målgruppen
- Vurder effektiviteten / kvaliteten af Jysks ekstern kommunikation og vurdere hvordan Jysk kan gøre det bedre i fremtiden

Indledning
Vi har om Jysk i Storbritannien og vi har valgt problemstilling “Markedsføring er vigtigt for en virksomhed som Jysk. Det er derfor vigtigt, at bl.a. Hjemmesiden er optimal og tilpasset målgruppen. Hvordan kan jysk i Storbritannien sikre sig at den engelske hjemmeside er optimal i forhold til målgruppen?”. Vi vil starte med at beskrive hvordan Jysk er opbygget i Storbritannien. Vi vælger derefter at analysere deres engelske hjemmeside, sociale medier og deres tilbudsavis for at kunne sammenligne alt det de sender ud fra butikkerne til deres kunder. Derefter vil vi vurdere Jysks måde at kommunikere på eksternt og forklare hvad vi synes de gør godt og hvad de kunne gøre bedre for at nå ud til målgruppen.

Indholdsfortegnelse
Indledning 4
Hvordan er Jysk opbygget i UK 4
Analysere hvordan Jysk målretter blandt andet deres hjemmeside til målgruppen Fejl! Bogmærke er ikke defineret.
Vurder effektiviteten / kvaliteten af Jysks ekstern kommunikation 8
Konklusion 9
Kildelister: 9

Uddrag
Analysere hvordan Jysk målretter blandt andet deres hjemmeside til målgruppen
Jysk.co.uk hjemmeside:

Brugervenlighed for Jysks hjemmeside er overskueligt, hjemmesiden er generel nem at bruge og det kan hjælpe købsoplevelsen for kunden og dermed ende med at kunden køber mere end bare den ene vare.

Layout for hjemmesiden meget overskueligt og hjælper kunden med at blive tryg og få en god købsoplevelse. Kunden kan også klikke på inspirationslinket som er det link som fylder mest på forsiden til at se hvordan produktet er brugt af andre, hvilket er en god sælger metode, da det hjælper Jysk med at se mere fin og elegant ud.

Farven som er brugt på hjemmesiden er mest hvid, da den skal symbolisere denne enkelthed og renhed, samt udsalgs linket som er rødt kunne symbolisere at kunden får en glæde over at kunden for et specifikt tilbud.

Jysk mener at deres logo skal symbolisere at deres logo ikke skal dominere andre beskeder som er i samme kontekst som Jysk sender ud til deres kunder.

“Logoet skal lede opmærksomheden mod afsenderen (JYSK), men det skal på ingen måde overskygge andre meddelelser, f.eks. En kampagne meddelelse.”

“Af natur er vores logo kantet og lidt maskulint. Gåsen bruges til at modbalancere maskuliniteten og repræsenterer en blødere og enklere form. Derudover har gåsen en historisk tråd til vores brand og er et middel til at differentiere JYSK fra vores konkurrenter og andre virksomheder med kantede, kasseformede logoer.”
- citat fra Jyskblueline.com

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her