Indholdsfortegnelse
Bones Målgruppe
interne forhold
kernekompetencer
Virksomhedens infrastruktur
Menneskelige ressourcer
Teknologisk udvikling
Indkøb
Indgående logistik
Produktionen
Udgående logistik
Salg og markedsføring
Servicen
Konkurrencesituationen for Bones
Markedsudfordreren
Markedsfølgerne
Markedsnicher
Fremtidige strategi

Uddrag
Bones Målgruppe
Bones har en bred målgruppe, men de lægger meget fokus på målgruppen familier og mere specifikt børnefamilier. De familie som Bones hovedsageligt henvender sig til er en typisk dansk familie bestående af far, mor og børn. Hos Bones bliver børnefamilierne vægtet højt, hvilket man tydeligt ser i deres restauranter.

Til de mindste børn er der nemlig legeposer, balloner og legerum, hvor børnene kan komme ind og bruge en masse energi, alt imens forældre kan slappe af i de behagelige stole.

På deres hjemmeside bliver der også lagt op til børnefamilierne, hvor de kører med noget de kalder ”Bones family club”, som er noget man kan tilmelde sin familie gratis, med en masse goder som f.eks. at du kan få gratis spareribs
på din fødselsdag.

Det er ikke kun de klassiske børnefamilier som Bones henvender sig til. De vil nemlig også godt have fat i de lidt ældre børn, som går på studier. Som står på deres hjemmeside, at hvis man har brug for en pause fra sit studie, kan man komme ind på Bones til en hyggeaften med vennerne, hvor de nemlig bruger studierabat.

For at analysere den interne situation skal vi bruge nogle modeller, vi har valgt at bruge den forkortede SWOT-opstilling, (SW) beskriver deres strength og weakness, disse to ting er noget virksomheden selv kan påvirke, derfor er det internt. Vi har valgt at bruge værdikæden til at analysere den interne situation, men først vil vi finde nogle af virksomhedens kernekompetencer.