Bones | Afsætning | 10 i Karakter

Uddrag
Afsætning A – Eksamen 2018
Bone’s er en Dansk virksomhed, som blev grundlagt i 1990. Siden opstart har de haft en vision om at servere rigtige amerikanske spareribs.

Bone’s har 23 restauranter i hele Danmark og 1 i Nuuk. I dag er Jan Vinther Laursen administrerende direktør og det har han været siden 2016.

Opgave 1 - Karakteriser kort Bone’s målgruppe(r).
Bone’s sigter mod målgruppen familier, men specielt børnefamilier, hvor der er flest besøgende i alderen 20-40 år.

Dette skyldes, at unge i denne alder ofte har børn, og man nogen dage skal have noget nemt aftensmad er frokost. Børnefamilierne har en mellemindkomst mellem 300.000-600.000 Kr. og bor fordelt over hele Danmark

måske med en overvægt af familier med beliggenhed i Vestjylland og i udkanten af byerne, hvis det er større byer. Ifølge Coop analysen der blev fortaget i 2015, spiser Vestjylland 37% flere spareribs end i det øvrige Danmark.

Dette er også gældende, selvom københavnere er den befolkning, som spiser ude oftest. Jan Vinther Laursen mener, at det er svært at slå igennem i Københavnsområdet, da de opfatter Bone’s som et bøf restaurant og ikke som en spareribs restaurant.

De familier som Bone’s henvender sig til, er helt almindelige danske familier, bestående typisk af mor, far og to børn. Aldersmæssigt ligger forældrene fra ca. 20-40 år og børnene fra omkring 3-15 år.

Flere og flere børnefamilier oplever, at det er sværere at få teenagere med til at spise med familien. Bone’s menukort består af såkaldt ”far-mad”, og denne type mad er presset pga. den stigende fokus på sundhed.

For at undgå, at dette bliver en trussel for Bone’s, prøver restauranten at komme ud til mødrene via. salatbaren, men også gennem børnene.

Salatbaren er bevidst tildelt en plads centralt i restauranten, da det gør den let tilgængelig. Bone’s kan nå mødrene via børnene, når der f.eks. er fødselsdag.

---

I denne SW-analyse ses der nogle stærke og svage sider for Bone’s. Hvis man kigger på det stærke sider, så er det interessant at lægge mærke til

at Bone’s har en del års erfaring. Bone’s blev etableret i 1900, og har mange år haft en høj omsætning. Dette er en fordel sammen med, at Bone’s også er et meget anerkendt brand, som også har anerkendt mad.

De har altså både meget erfaring, men samtidig også en stærk position på markedet. Som tidligere nævnt har Bone’s også flotte omsætninger gennem årene.

Som det fragår i det givne materiale, har Bone’s i mange år haft en indtjening på flere millioner og i 2016 var kæden omsætning på 300 mio., dette slår dog ikke deres rekordår i 2013, her passede indtjeningen 10 mio. kr.2.

Flere stærke sider for Bone’s er deres sortiment og deres priser. Bone’s sortiment er meget bredt og også lidt dybt. På Bone’s kan man få alt fra spareribs, burger, salat, dessert til steaks

og dette gør sortimentet bredt. Jeg nævnte også, at deres sortiment også var lidt dybt. Med dette mener jeg, at man kan selv vælge hvilke pommes frites og sauce man vil have til og hvor meget man ønsker ens steak skal steges.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu