AQUA D`OR | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden AQUA D`OR
Analyser Aqua D`ors omverdens forhold i Danmark
- Kultur;
- Miljø;
- Konkurrenter;
Diskuter Aqua D`ors anvendelse af parameteren produkt
Produktdimensioner for AQUA D`OR
- Produktets 3 kvalitetsdimensioner
- Emballagens egenskaber
- Produkt hierarki
Vurder Aqua D`ors muligheder for fremtidige vækst

Uddrag
Aqua D`or er en dansk ejet virksomhed som blev grundlagt i 1987 af Allan Feldt. I 1998 blev AQUA D`OR registeret som et aktieselskab

men er i dag et datterselskab under Danone som er en fransk udbyder af føde- og drikkevarer. Aqua D`or er en produktionsvirksomhed, som producerer kildevand, mineralvand og varianter med smag.

Virksomheden blev målt til ”top of mind” i en forbruger undersøgelse i 2015, hvilket demonstrere deres position som markedsledere.

Aqua D´or var en af de første udbydere på det danske marked, og har i dag en markedsandel på ca. 40%.

Aqua D`or så en stigning helt frem til 2008, og siden der har de ligget rimelig fladt – et afgørende grundlag for dette er at vi i Danmark har noget af det reneste drikkevand i hanerne.

Dog kommer 80% af deres omsætning fra Danmark af salg af mineral- og kildevand, hvor Sverige udgør de resterende 20% - hvor Aqua D`or sælger direkte til de svenske detailkæder.

Virksomheden har smalt men dybt sortiment. I 2015 havde virksomheden et resultat på 14,7 millioner og 2019 havde de et resultat på 17,6 millioner, virksomheden har altså oplevet en stigning fra år 2015 til 2019.

Deres primære målgruppe på deres varianter med smag, er kvinder i alderen 20-50 år. Deres primære målgruppe med kilde- og mineralvand er alle som kan indtage det, så målgruppen er relativ bred.

Herudover har de forsøgt sig med kampagner som var målrettet mod børn. Aqua D`or vil være det naturlige og ”nede på jorden valg”, om det så gælder derhjemme, på arbejdspladsen eller ”on the go”.

Aqua D`ors mission er, både at arbejde for sundere drikkevaner, og dermed også tilbyde dem.

De vil kunne tilbyde deres kunder relevante produkter indenfor området sundere drikkevaner – samtidig med det møder kundernes behov og er nemt tilgængelige.

Deres vision er at være forbrugernes helt bevidste valg når de skal vælge en sund og læskende drik.

---

Det er nærmest blevet en kultur i Danmark at drikke vand – og endnu nærmere end det, en trend.

Kulturen omhandlende vandflaskerne er svingende, også i forhold til hvilke signaler det sender, at man går med plastikvandflasken i hånden.

Dette kan påvirke Aqua D`or negativt i form af, at mange i samfundet begynder at købe ”rigtige vandflasker”, og villige til at betale den ekstra pris for dem.

I stedet for at købe vandflaskerne i supermarkedet, som oftest kun bruges et par gange – og herefter pantes.

Derfor kan man argumentere for, at det ville være en fordel for Aqua D`or at lave ”rigtige vandflasker”, dette vil formegentlig kunne skabe større omsætning og mere omtale for brandet.

Et kulturelt forhold som påvirker virksomheden positivt, er samfundet norm om at skulle leve sundere.

I dette omfang handler det om mad og drikkevarer. Flere og flere mennesker erstatter de sukker- og kaloriefyldte sodavande med mineralvand med smag i.

Dette producerer Aqua D`or, og endda med meget få kalorier. Herudover er det også blevet en trend at gå i fitness, og dermed er der også et større fokus på at drikke tilstrækkeligt nok vand om dagen.

Derfor sørger mange for at have vand med hele tiden, og hvis ikke så køber de en, ”on the go”.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu