Afsætning terminsprøve af BoConcept | 10 i karakter

Uddrag
Opgave 1

BoConcept er en dansk møbelvirksomhed, der blev stiftet i Danmark i 1952 . BoConcepts vision er at sælge møbler, hvor man får funktionalitet og kvalitet for pengene.

BoConcept har en mission om at blive så globale som muligt.I 1993 åbnede de blandt andet deres første butik i Paris . BoConcepts motto er,uanset hvor i verden dit hjem er, så er det der du skal føle dig hjemme.

BoConcept sælger møbler i en højere prisklasse end fx Ikea gør. Hvilket vil sige, at de befinder sig i et Premium segment, hvor deres målgruppe er folk, der går op i kvalitet og design, og som har råd til at købe det.

---

Opgave 2
Hvis man kigger på BoConcepts eksportmotiver, kan man sige at i forhold til de interne progressive eksportmotiver, har de haft nogle ledelsesmæssige ambitioner, om at blive et globalt brand, som skulle være på flere markeder.

Vækst motivet har også spillet ind for BoConcept eftersom, at de har set, at der har været muligheder for at skabe vækst gennem markedsudvikling på forskellige markeder.

BoConcept har også vurderet, at de har kunne skabe konkurrencemæssige fordele ved, at eksportere til forskellige markeder, eftersom at deres brand opfylder et bestemt behov hos forbrugerne i forhold til deres konkurrenter .

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu