Udfordring for BoConcept | Afsætning

Indledning
I opgave 1 blev det gjort klart at BoConcept er en møbelvirksomhed, der har franchise butikker i 65 forskellige lande, og som både sælge B2C og B2B.

Deres primære omsætning skabes i Europa, mens markedet de tjener næst mest på, er Asien og Oceanien hvor de fortsat arbejder på at vækste yderligere i bl.a. Japan.

I opgave 2 fandt jeg ud at BoConcept var en global virksomhed, der havde gjort brug af reborn global modelle, og som brugte tragtmodellen når de udvalgte markeder.

Uddrag
De har nuværende 17 butikker på det japanske marked, og er derfor nået et godt stykke. Dog er 17 butikker ikke mange i et land med et areal ca. 378. 000 km2, og de japanske forbrugere er helt anderledes end vi danske forbrugere, og mange andre af de forbrugere de kender fra andre lande.

For at vækste i Japan, er det en god ide at vælge en vækststrategi, hvor de kan fokusere på markedspenetration hvor de går efter at øge markedsandelen og øget forbrug, på deres nuværende marked, med deres nuværende produkter.

Deres nuværende målgruppe er ”The Post IKEA Generation”, som er unge der er flyttet hjemme fra, og som efter at have boet ude i nået tid, nu har råd til at købe kvalitet og mere personlige møbler.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu